כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
התקרית שהביכה את בנט

מדוע מחרים לפיד את חבר הפרלמנט היהודי?

במענה למשלחת יהודים מצרפת שמגיעה לישראל, הודיעו במשרד החוץ כי חבר הפרלמנט מאיר חביב אינו אורח רצוי אצל בכירי הממשלה. הסיבה? חביב מקורב לנתניהו והביך את בנט במפגש עם חברי פרלמנט מצרפת

מדוע מחרים לפיד את חבר הפרלמנט היהודי?
יאיר לפיד/מאיר חביב צילום: אוליביה פיטוסי/הדס פרוש, פלאש 90

שר החוץ יאיר לפיד החליט להחרים את חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, שמקורב לראש האופוזיציה בנימין נתניהו ולאסור את כניסתו למשרד החוץ. כך מפרסם העיתונאי ברק רביד ב'וואלה'. הרקע להחרמתו של חביב במשרד היא הזדהותו כאמור עם נתניהו, ובעקבות מתקפות שלו נגד ראש הממשלה נפתלי בנט, ובמיוחד תקרית שהתרחשה לפני מספר חודשים מול חברי פרלמנט שנועדו עם ראש ממשלת ישראל.

רביד חושף כי בשבוע שעבר הגיעה לירושלים משלחת ארגון הקהילה היהודית בצרפת. חברי המשלחת ביקשו להיפגש עם לפיד ועם גורמים נוספים בממשלת ישראל. בכירה במשרד החוץ הבהירה לחברי המשלחת כי חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, שבעבר כיהן כסגן נשיא הארגון, לא יכול להיות חלק מהמשלחת והודגש כי לא תתאפשר כניסתו למשרד החוץ ולפגישות נוספות עם נציגי הממשלה.

לפי מקורות במשרד החוץ הרקע להחלטה היא תקרית שהתרחשה לפני מספר חודשים, עם השבעת הממשלה החדשה הגיעה משלחת חברי פרלמנט מצרפת לישראל והפגשה עם ראש הממשלה בנט. בהגיע תורו של חביב לדבר, הוא התעכב על פוליטיקה פנים-ישראלית. "אמרת שלא תשב עם יאיר לפיד ועכשיו אתה כן יושב איתו", הטיח בבנט. לפי הדיווח בנט השיב באיפור לחבר הפרלמנט הצרפתי והסביר לשאר הנוכחים את הסיבות שהניעו אותו למהלך הפוליטי.

מאיר חביב מסר בתגובה: "אני חבר פרלמנט צרפתי שמייצג בין השאר 180 אלף צרפתים המתגוררים בישראל. כאיש פוליטי, דעותיי האידיאולוגיות והקרבות הפוליטיות ידועות לכולם .במסגרת תפקידי אני בקשר עם משרדי ממשלה ישראלים, השגרירות והקונסוליה ותמיד מנסה לעזור כמיטב יכולתי ליחסים בין המדינות - ללא הבחנה פוליטית. אני מכיר את יאיר לפיד מזה שנים רבות, ולמרות חילוקי הדעות האידיאולוגיים, אנחנו ביחסים קורקטיים".

יאיר לפיד משרד החוץ מאיר חביב נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד