כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"פיצוצים עזים"

כלי תקשורת בסוריה: ישראל תקפה באזור חומס • תיעוד

בסוריה מדווחים כי מטוסי חיל האוויר הישראלי שיגרו טילים לעבר מטרות באזור העיר חומס | מערכות ההגנה הופעלו בשמי המדינה | תיעוד מהתקיפה 

כלי תקשורת בסוריה: ישראל תקפה באזור חומס • תיעוד
תקיפה, ארכיון צילום: פלאש 90

בפעם השניה בתוך פחות משבוע - דיווחים על תקיפה ישראלית בסוריה: מערכות ההגנה האוויריות הופעלו הערב (שני) בשמי סוריה, כך מדווחים כלי תקשורת במדינה. לפי הדיווחים, המערכות הופעלו בשל תקיפה ישראלית באזור העיר חומס.

בכלי התקשורת במדינה דווח כי מספר טילים שוגרו לעבר העיר חומס. עוד נטען כי הטילים שוגרו ממטוסים שחגו בשמי לבנון. תושבים סיפרו לכלי תקשורת מקומיים כי "נשמעו פיצוצים עזים לאחר התקיפה". טרם ידוע האם ישנם נפגעים.

מדובר בתקיפה השניה בסוריה המיוחסת לישראל בתוך פחות משבוע. נזכיר שבין שלישי לרביעי בשבוע שעבר, דווח בסוריה על תקיפה של מספר יעדים באזור הבירה דמשק. לפי דיווח של סוכנות הידיעות הממלכתית סאנא, ישראל עומדת מאחורי התקיפה. גורם צבאי סורי עדכן כי התקיפה בוצעה באמצעות מספר טילים.

במהלך השבת הקודמת דיווחה סוריה כי ישראל ביצעה באופן חריג תקיפה לאור יום. לדברי מקור צבאי סורי רשמי, מספר טילי קרקע-קרקע שוגרו ב-12:17 מצפון ישראל לעבר כמה מוקדים בפרברי דמשק. שני חיילים סורים נפצעו ונזק נגרם לרכוש. בהודעה הרשמית מדמשק נמסר כי אש נ"מ נורתה אל הטילים וחלק מהם הופלו.

לפי ארגון אופוזיציה סורי, ישראל תקפה מחסני נשק ותחמושת של חיזבאללה ומיליציות פרו איראניות באזור קודסיא שממערב לדמשק, באזור שבו ממוקמים דיביזיה 4 של הצבא הסורי ומפקדות. כמו כן, מקורות בסוריה דיווחו כי מטרה נוספת השייכת לחטיבה 94 של הצבא הסורי הותקפה באזור דימאס, גם כן ממערב לדמשק.

תקיפה סוריה חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד