כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"ריקוד ההקפות המיוחס"

בסאדיגורה חנכו בית מדרש חדש בלייקווד בהכנסת ספרי תורה

'מסע הקודש' של האדמו"ר מסאדיגורה בארה"ב הגיע אמש לשיאו, עם בואו של הרבי ללייקווד לחנוכת הבית והכנסת שני ספרי תורה לביהמ"ד החדש של החסידות בעיר • צלם המסע שוקי לרר השתתף ותיעד

בסאדיגורה חנכו בית מדרש חדש בלייקווד בהכנסת ספרי תורה
הכנסת ס"ת וחנוכת הבית לביהמ"ד סאדיגורה בלייקווד צילום: שוקי לרר

בהשתפות מאות חסידים והמוני תושבי לייקווד, חגגו אמש (ראשון) בחצר סאדיגורה, את מעמד חנוכת בית המדרש של החסידות בעיר, יחד עם הכנסת שני ספרי תורה מהודרים שנתרמו לביהמ"ד לכבוד המעמד ההיסטורי.

בניית ביהמ"ד של סאדיגורה בלייקווד, שנתרם על ידי הנגיד ר' ישכר קנול, החלה כבר בחיי אביו של הרבי, האדמו"ר ה'עטרת ישראל' זצ"ל. בעלון הפנימי של החסידות צוטטו דבריו מחודש טבת תשע"ד בעניין הקמת ביהמ"ד כשאמר כי "זו היתה משאת נפשו של אבי (העקבי אבירים) לאחד את אנ"ש בארה"ב ולהקים עבורם בית מדרש להתכנס בו יחד לעבודת השי"ת, עלינו מוטל חוב להוציא רצונו מן הכח אל הפועל".

בביהמ"ד נבנה ארון קודש המפואר, ועליו דמוי כתר שהיה חקוק על ספר התורה של הרה"ק מרוז'ין זצ"ל, נדבת הנגיד ר' בן ציון הייטנער מטורנטו. עוד סייעו להקמת הבניין, משפחות הלפרן ושפירא, מגדולי תומכי עולם התורה והחסידות.

ספר תורה אחד נתרם על ידי הרב מרדכי שלום ישראל שפירא, מנכדי ה'עקבי אבירים' זצ"ל, שהעמיד את ביתו כאכסניה לרבי בעת שהותו בעיר. את ספר התורה השני תרם הנדיב הרב שמואל קעניג. בתהלוכה החגיגית צעדו שתי חופות ספרי התורה בסך, זו לצד זו, כשההמונים מקיפים אותן במעגלי ריקודים רחבים.

בטרם נכנס הרבי לכתיבת האותיות, הוא פנה לביקור בביתו של הגאון רבי מלכיאל קוטלר, ראש ישיבת לייקווד, לאחר מכן ליווה אותו הגר"מ קוטלר בדרכו לאוהל הגדול שהוקם במיוחד לכתיבת האותיות. גם האדמו"ר מסקולען לייקווד השתתף במעמד.

לאחר מכן, בביהמ"ד רקד האדמו"ר עם ספרי התורה את 'ריקוד ההקפות' המיוחס מקדמת דנא בחסידות. כמו כן נרשם ריקוד מיוחד של הרבי עם כל נכדי האדמו"ר העקבי אבירים זצ"ל, משפחות שפירא ושארף, וכן רקד בנפרד גם עם דודו הרה"ג פנחס שפירא.

הרבי קבע מזוזות בפתח בית המדרש ובפתח ה'פראווין צימער', שבו גם התפלל הרבי את תפילת מעריב. מעמד ה'לחיים' נערך באולם 'עטרת עלקא' שבביהמ"ד, תרומת הנדיב ר' אברהם כהן ממיאמי.

לאחר סיום המעמד בבית המדרש נערכה סעודת המצווה בראשות האדמו"ר, בהשתתפות הגר"מ קוטלר, רבנים ורבים מתושבי העיר. בדבריו עמד הרבי על זכות אבות מאביו האדמו"ר זצ"ל, והזכיר כי שלמה המלך חנך את ביהמ"ק אך הפסוק אומר "חנוכת הבית לדוד" שכן הוא החל בהכנות ובבנייה והכל נזקף לזכותו ועל שמו.

מחר, יום שלישי, צפוי הרבי להשתתף בשמחת החתונה לנינו של האדמו"ר בעל ה'עקבי אבירים' מסאדיגורה זי"ע, זקנו של האדמו"ר. החתן הוא נכדו של הרה"ג רבי פנחס שפירא, רב בית המדרש של סאדיגורה בתל אביב, בן לחתנו הרב דוד מרילוס, ראש הכולל של חסידי סאדיגורה במודיעין עילית.

בשבת הקרובה ישהה האדמו"ר בלייקווד ויערוך את הטישים בהשתתפות מאות החסידים והמוני תושבי עיר התורה שבארה"ב.

 

 

הרבי מסאדיגורה לייקווד הכנסת ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד