כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חשדתי שהוא לא יהודי

הרב שגידל את החתן המתחזה וחתם על הכתובה מגיב לסערה

רב קהילת חב"ד בטקסס שאירח בביתו את החתן המתחזה, מגיב לסערה ומספר כי תמיד חשד ביהדותו. "הודעתי במפורש שאינני יודע ומי שיחתן אותו יצטרך לעשות בירור כמו שצריך ויצטרך לאשר באופן עצמאי את עובדת היותו יהודי". למרות זאת הרב חתם על הכתובה • פרטים חדשים

הרב שגידל את החתן המתחזה וחתם על הכתובה מגיב לסערה
החן המתחזה אליהו חליווה צילום: רשתות חברתיות

סערת החתן הלבנוני שהתחזה לחרדי ונישא לבחורה חרדית בברוקלין, ניו יורק. בקהילת חב"ד בטקסס ששימשה כבית לאותו מתחזה, מגיבים למקרה.

לדבריהם, מרכז הסטודנטים היהודיים של חב"ד ברוהר שבמדינת טקסס בארצות הברית, פתוח לכל הסגל והסטודנטים היהודים כדי ללמוד ולחקור את היהדות.

בשנת 2018 החל סטודנט שהציג עצמו כאליהו חליווה, לבקר במוסדות חב"ד ובמוסדות יהודיים נוספים בקמפוסים מקומיים, (הוא אף כיהן כנשיא באחד מהם), הוא היה מגיע מדי פעם לסעודות שבת בחב"ד, ולעתים רחוקות השתתף בתפילות או בשיעורי תורה.

הרב יוסף לזרוב, שדאג לכל מחסורו של הבחור המתחזה, מספר: "בשנה שעברה הוא הכיר אישה מניו יורק, הוא הציג את עצמו בפניה כשומר מצוות, לשאלת האישה ובני משפחתה, הודעתי להם שהתנהגותו אינה משקפת את התנהגותו של יהודי שומר תורה מצוות".

עוד בנושא:

הסערה והגרסאות: החתן המתחזה - יהודי או מוסלמי?

פרטים חדשים על סערת נישואי החתן הלבנוני עם הכלה החרדית

 

לדבריו, "האחריות הבסיסית של הרב המכהן בחתונה, זה שמסדר את הקידושין, היא לקבוע את מעמדם היהודי [בירור היהדות] של בני הזוג ולוודא ששניהם יהודים, רווקים ורשאים להינשא זה לזה בהתאם להלכה היהודית".

"בהתאם לכך", מספר הרב לזרוב, "כשהרב עזרא זעפרני, רב מקהילת יוצאי סוריה בלייקווד ניו ג'רזי, שאל אותי אם אליהו יהודי, הודעתי לו במפורש שאינני יודע ומי שיחתן אותו יצטרך לעשות בירור כמו שצריך ויצטרך לאשר באופן עצמאי את עובדת היותו יהודי".

"את החתונה עצמה ערך בנו של הרב זעפרני, הרב דוד זעפרני. מכיוון שאשתי ואני היינו בניו יורק מסיבות שונות", הוא מספר, "הרב דוד זעפרני, שכיהן במקום אביו ואשתו, ביקש שנצטרף לחתונה. כיוון שלחתן לא הייתה משפחה שהשתתפה, לבקשת בני הזוג והזעפראניים, הולכנו אותו לחופה וחתמתי על הכתובה, אותה ניסח הרב עזרא זעפרני. מעורבותנו התבססה על ההבנה שכרבנים מפקחים, עזרא ודוד זעפרני עשו את בדיקתם כדי לאשר את מעמדו היהודי של החתן".

"בשבועות שלאחר מכן התברר כי הכלה הייתה מודעת לכך שאליהו משתמש בשם בדוי, מידע שהסתיר מאחרים, כאשר נודע לה על שמו המוסלמי, ברור שהוטענו לגבי זהותו, ליבנו עם האישה הזו, משפחתה וכל השאר שהונו על ידי האדם הזה כאן בטקסס ובניו יורק ובניו ג'רזי". כך הרב יוסף לזרוב, רב קהילת חב"ד בטקסס.

החתן הלבנוני המתחזה לחרדי טקסס יוסף לזרוב חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 62 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד