כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לאור לקחי העבר

חרדת נטישה: איראן דורשת ערבויות מארה"ב

מציבה תנאים: איראן רוצה ערבויות מארה"ב שהיא לעולם לא תנטוש את הסכם הגרעין שוב | דובר משרד החוץ האיראני: "וושינגטון חייבת להכיר באשמתה בביטול ההסכם"

חרדת נטישה: איראן דורשת ערבויות מארה"ב
אילוסטרציה צילום: Pixabay

איראן הודיעה ביום שני כי על ארצות הברית לספק ערבויות שהיא לא תנטוש שוב את הסכם הגרעין של טהראן משנת 2015 עם מעצמות העולם, אם המגעים להחייאת ההסכם יצליחו.

שיחות עקיפות בין איראן לארה"ב, שנעצרו ביוני האחרון לאחר בחירתו של נשיא איראן אבראהים ראיסי, אמורות להתחדש ב-29 בנובמבר בווינה כדי למצוא דרכים להחזיר את ההסכם. הסכם ממנו פרש נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ לפני שלוש שנים והטיל מחדש את הסנקציות על איראן.

דובר משרד החוץ האיראני, סעיד חטיבזאדה, אמר כי "וושינגטון חייבת להסיר את כל הסנקציות שהוטלו על טהרן בתהליך שקוף, ולהכיר באשמתה בביטול ההסכם". חטיבזאדה אמר כי עלי באגרי-קאני, מי שמנהל את המשא ומתן על הגרעין מטעם איראן, יגיע לאירופה לשיחות עם המעצמות.

ממשל ביידן קיווה לקיים שיחות על ההסכם עם איראן, אך שישה סבבים של שיחות עקיפות נתקעו מאז שנבחר אברהים ראיסי לנשיא ביוני. כזכור הנשיא ג'ו ביידן הבהיר כי "אם הדיפלומטיה תיכשל, אנחנו מוכנים לפנות לאפשרויות אחרות".

ארצות הברית שמוכנה להצטרף מחדש להסכם, אמרה כי איראן חייבת לבטל את ההתקדמות הגרעינית שביצעה כנקמה על הסנקציות האמריקניות, ארה"ב הביעה אופטימיות "אם איראן תהיה רצינית".

הסכם הגרעין האיראני ארצות הברית איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד