כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המחקר הגדול בעולם

נמצא היקף הפגיעה מדלקת שריר הלב למחוסני קורונה

המחקר הגדול והחדש של בית החולים בילינסון בדק ומצא את השפעות החיסון הראשון והשני: זהו היקף הפגיעה מדלקת שריר הלב בגילאי 17 עד 76 | ספוילר: התוצאות אופטימיות

נמצא היקף הפגיעה מדלקת שריר הלב למחוסני קורונה
חולי קורונה בביה"ח זיו בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

מחקר חדש שנערך בבית החולים בילינסון, בדק חולים אשר לקו בדלקת בשריר הלב בגילאי 17 עד 76 ובתקופת זמן של 42 יום לאחר החיסון הראשון או השני נגד קורונה.

המחקר נעשה על ידי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות של בדיקת התהודה המגנטית (MRI) לבבית אשר מאפשרת לאבחן ברמת דיוק גבוהה מאד את הפגיעה בשריר הלב.

תוצאות המחקר מצאו שמדובר במחלה קלה וללא השפעה משמעותית על תפקוד הלב במרבית המקרים. בתקופת המעקב של המחקר כל החולים שוחררו מבית החולים.

תוצאות המחקר הראו כי מדובר במחלה קלה במרבית המקרים, היקף הפגיעה בשריר הלב הינו קל מאוד - חציון של 2% ממסת שריר הלב - ובמרבית המקרים תפקוד הלב היה תקין. התלונה השכיחה הייתה כאבים בחזה וכל המטופלים שוחררו מבה"ח.

לדברי ד"ר אשרף חמדאן, מנהל יחידת דימות הלב, במערך הקרדיולוגי בביה"ח בילינסון: "מחקר זה הינו הגדול ביותר בעולם עד כה". והוסיף כי המחקר הראה שמדובר בתופעה נדירה המתאפיינת בפגיעה קלה בשריר הלב ולאור כך אינה צפויה להשפיע על בריאות המטופלים לטווח הארוך. 

כזכור, רק בחודש אוקטובר פורסם מחקר נוסף שנערך גם הוא על ידי מערך הקרדיולוגיה של בית החולים בילינסון שהראה כי בקרב 2.5 מיליון ישראלים מבוטחי כללית, שקיבלו חיסון נגד נגיף הקורונה רק 54 לקו בדלקת שריר הלב. 

חיסון בית חולים בילינסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד