כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חוסר התחשבות במשפחות

האורח באירוע זק"א-ת"א: הפרופ' שפגע בכבוד המתים

האורחים שהגיעו אמש לערב הוקרה למתנדבי ארגון זק"א ת"א הופתעו לראות בין האישים הרבים שגדשו את האולם, גם את מנהל המכון באבו כביר לשעבר, פרופ' יהודה היס שהתפרסם כמי שחילל גופות ופגע בכבוד המתים

האורח באירוע זק"א-ת"א: הפרופ' שפגע בכבוד המתים
יהודה היס באירוע צילום: באדיבות המצלם

אתמול התקיים אירוע של ארגון זק"א ת"א, בו השתתפו חברי כנסת חרדים לצד יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שר הרווחה מאיר כהן ויו"ר הכנסת לשעבר יריב לוין.

האירוע הוגדר כ'אירוע הוקרה למתנדבים', אך בין המשתתפים ניתן היה לראות גם את פרופ' יהודה היס שעמד בעבר בראשות המכון לרפואה משפטית 'אבו כביר' והודח בעקבות תלונות.

מי שהדיח את פרופ׳ הס היה יעקב ליצמן בתפקיד סגן שר הבריאות בעקבות חשיפת 'פרשת הרקמות' - בדיקה שגילתה כי רקמות של יותר מ-8,000 גופות שנותחו במכון טרם נקברו - והושארו בין כתלי המכון, מבלי ליידע את קרובי משפחות המתים.

בנוסף, בזמן כהונתו כמנהל המכון עלו טענות נגדו כי הוא היה מנתח גופות תוך זלזול בכבוד המת ולא היה מתחשב ברצון המשפחות החרדיות שלא לנתח את יקיריהן ועל פי הטענות לעיתים היה מנתח גם במקומות שלא היה צורך בניתוח.

בארגונים שמסייעים למשפחות במאבקי ניתוחי מתים התפלאו לראות את פרופ' היס מוזמן לאירוע שכזה ומתקבל בכבוד למרות הזלזול שלו וחוסר ההתחשבות בציבור הדתי.

יהודה היס זק"א תל אביב ניתוחי מתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד