כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
התרופה לחוסר האמון

סגירת דיוני החיסון לציבור: הפרופ' חלוקים על ההחלטה

לאחר הביקורת על ההחלטה לסגור בפני הציבור את דיון ההכרעה על חיסוני הילדים, עלתה הפרופ' גליה רהב לשידור והצדיקה את ההחלטה | יו"ר איגוד הרופאים הישראלי הגיב "מבין לליבם, אך השקיפות היא התרופה לחוסר האמון" 

סגירת דיוני החיסון לציבור: הפרופ' חלוקים על ההחלטה
משרד הבריאות צילום: פלאש 90

ברקע ההחלטה על קיום הדיון בו יחליטו האם להמליץ על חיסוני הילדים בני ה-5 - כסגור לציבור, התראיינה הבוקר (שלישי) הפרופ' גליה רהב, חברת הצוות לטיפול במגפות, והבהירה "כל מה שאנחנו אומרים מתומלל ב-100%". 

עוד הוסיפה רהב בריאיון לגלי צה"ל כי כולם יוכלו לקרוא את הפרוטוקול לאחר הדיון. "כשהדיון פתוח, עוד אנשים יכולים להשתתף, ובפעמים הקודמות משתתפים הגיעו לדרגות אלימות מילולית שגרמו לאנשים לעזוב באמצע הישיבה - זה לא נעים ולא מכובד", אמרה רהב. 

בנוסף העריכה הפרופ' רהב כי "חיסון בני 12 עד 18 היה מאוד יעיל, גם בהדבקה". ואמרה "נכון שעוד אין מספיק מידע על גילי 5-11 - אבל לדעתי זה יהיה אפילו עוד יותר מרשים ויעיל". 

בתוך כך, התראיין הבוקר יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, הפרופ' חגי לוין שהתייחס לבעיית השקיפות כתוצאה מסגירת הדיון לציבור ואמר "יכול להבין לליבם של חברי הוועדה, אבל השקיפות היא התרופה לחוסר האמון. ככל שהציבור יראה שהדיונים מתנהלים בצורה מקצועית זה יחזק את האמון ויצמצם את ההשפעה של הדיסאינפורמציה שמתפרסמת". 

חיסון ילדים גליה רהב פרופ' חגי לוין משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד