כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מיליוני ליטרים הושמדו

השר מבטיח: מחסור בחלב במשק יתוחקר

במענה לפניית חבר הכנסת אבי מעוז, שר החקלאות עודד פורר השיב כי המחסור בחלב בחודש תשרי היה בשל מחסור במוצרי חלב מעובדים: "לא היה ניתן לאגור מלאי מספיק שיכסה על הפער" | הוא הבטיח כי הנושא יתוחקר

השר מבטיח: מחסור בחלב במשק יתוחקר
נתי שוחט, פלאש 90

שר החקלאות עודד פורר אומר כי מחסור החלב בחודש תשרי השנה, יתוחקר על ידי אנשי מקצועו במשרד, זאת בתשובה לפנייתו של חבר הכנסת אבי מעוז מסיעת 'הציונות הדתית'.

מעוז שיגר שאילתא לשר מ'ישראל ביתנו', בו בירר מה הוביל למחסור בחלב ואיך הוא מתכוון לטפל בעניין. פורר השיב כי המחסור היה בשל מחסור במוצרי חלב מעובדים, וכי הוא הנחה את אנשי משרדו לחקור את העניין.

"המחסור היה במוצרי חלב מעובדים, בדגש על חלב בקרטון, המאופיין בחיי מדף קצרים, אשר נבע ממחסור בימי עבודה לאור מופע החגים בין שבתות, שלא איפשר ייצור סדיר של מוצר זה, שכן כידוע בכל חודש ספטמבר היו 13 ימי עבודה", נכתב בתשובת השר.

הוא פרט גם כי הושמדו מיליוני ליטרים במהלך התקופה: "במהלך חודש ספטמבר יובשו (ייבוש לצורך אבקות חלב) כ-16 מיליון ליטר חלב שלא היה ניתן לעבד למוצרים בגלל מחסור בימי עיבוד כאמור, נשפכו עוד כ-2.3 מליון ליטר שאף לא היה ניתן לייבש לאור עומס במתקן הייבוש".

"לא היה ניתן לאגור מלאי מספיק שיכסה על הפער בגלל חוסר ימי העיבוד, וכל המחלבות עבדו בשלוש משמרות בימים שהיה אפשר, המחלבות קלטו את כל החלב שתוכנן להגיע מהייצור המקומי, ולא הספיקו לעבד את כולו למוצרים", כתב. "יש לציין כי ברוב המכריע של מוצרי החלב לא הורגש מחסור כלל".

"על מנת להיערך למניעת הישנות התקלה, הנחתי את אנשי המקצוע במשרד ובמועצת החלב לבצע תחקיר על האירוע ולהציג לי את הממצאים", סיכם השר במכתבו.

חלב מחסור עודד פורר אבי מעוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד