כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
גל התייקרות דרמטי

יו"ר הוועדה ליבואנים: אין לכם סיבה להעלות מחירים

יו"ר ועדת הכספים פנה היום ליבואנים וטען כי לאור התחזקות השקל הישראלי מול מטבעות חוץ, אין להם סיבה אמתית להעלות את המחירים באופן דרמטי. "מצפה שלא תנצלו את התקופה הזאת להעלאת מחירים"

יו"ר הוועדה ליבואנים: אין לכם סיבה להעלות מחירים
סופרמרקט בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת אלכס קושניר התייחס היום (שלישי) להתחזקות של השקל על פני הדולר ומטבעות נוספים, וטען כי בשל כך אין ליבואנים סיבה אמתית להעלות את המחרים, כיוון שהעלויות שהתווספו להם, מתקזזים עם הרכש הזול שיש להם כעת בעקבות היחלשות הדולר מול השקל.

"אני רוצה לפנות ליבואנים ולרשתות השיווק ולומר שלאור מגמת התחזקות השקל מול הדולר והוזלת מחירי הייבוא בהתאם, אין לכם שום סיבה להעלות מחירים", אמר יו"ר ועדת הכספים.

הוא פנה לרשתות ואמר: "אני מקווה ומצפה שלא תנצלו את התקופה הזאת להעלאת מחירים, אלא להפך. תגלו אחריות וסולידריות עם האזרחים ויתרה מכך, ברגע שיגמר המלאי אפילו תפעלו להורדת המחיר לצרכן."

ח"כ קושניר הסביר כי "גם לשוק היצוא (שמפסיד בגלל שער הדולר הנמוך. מ.ג.) צריך להתייחס שנתון בקיטוב מאוד משמעותי. יצואני הייטק ותוכנה לא חשופים לתנודות כמו שמפעלים קטנים יכולים להיות. לכן נמשיך להיות פה בוועדה עם יד על הדופק ולעקוב אחר יוקר המחיה באדיקות".

ועדת הכספים אלכס קושניר יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד