ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מצ'טה עם להב ארוך

בן 15 נעצר לאחר שהניף סכין גדולה מול בית ספר יהודי

צעיר שהניף סכין גדולה מול בית ספר תיכון יהודי נעצר על ידי משטרת צרפת | הצעיר אף צעק סיסמאות אנטישמיות קשות ונבדק קשר בינו לבין ארגוני טרור

בן 15 נעצר לאחר שהניף סכין גדולה מול בית ספר יהודי
אילוסטרציה צילום: unsplash

משטרת צרפת עצרה צעיר שהניף סכין גדולה מול בית ספר תיכון יהודי מחוץ לעיר ליון בזמן שצעק סיסמאות אנטישמיות. התקרית התרחשה ביום חמישי מחוץ לקולג' בווילרבאן, פרבר של העיר ליון, כך דיווחו כלי תקשורת בצרפת.

הדיווח על הצעיר דווח למשטרה סמוך לשעה 16:20 ביום חמישי האחרון, האירוע היה ליד בית הספר היהודי הפרטי בליון, השוכן ברחוב אלכסנדר-בוטין בווילרבאן. הוא גם השליך גולות לעבר תלמידים בבית הספר וכינה אותם "יהודים מלוכלכים" כשהניף את סכין המצ'טה עם להב ארוך, על פי הדיווח, לנער אין עבר פלילי.

על פי הדיווח בתקשורת המקומית, המשטרה בודקת אם לצעיר בן ה-15 שנעצר בליון או למשפחתו יש קשרים כלשהם לטרור. הוא נורה פעמיים בחזהו על ידי שוטרי הביטחון והובהל לבית החולים במצב קשה. הוא לא היה מוכר קודם לכן לשירותי הביטחון. לורן מרטין דה פרמונט, פקיד באיגוד המשטרה המקומי, אמר על התקיפה: "התוקף גרם למשטרה לפתוח את חלון המכונית שלה באומרו שהוא רוצה מידע.

לאחר מכן הוא פתח במתקפה אכזרית, מכוון לחזה של השוטר שניצל הודות לאפודי חסין כדורים שלו. בגדי השוטר והאפוד מגן שלו היו במצב קטסטרופלי לאחר מכן. זה מראה עד כמה התוקף היה נחוש. "האפוד חסין הכדורים נקרע עד ללוחית המתכת. במילים אחרות, יש לנו עסק עם מישהו שרצה להרוג שוטר" אמר בכיר במשטרה.

המקרה הנוכחי בצרפת הוא לא האחרון מבין איומי טרור. אתמול (שני) גבר עם סכין שצעק 'סלוגנים דתיים' נורה ונפצע לאחר שתקף שלושה שוטרים בעיירת החוף הצרפתית קאן.

הפיגוע אירע מעט אחרי השעה 6 בבוקר ביום שני, כאשר האיש איים על צוות משטרה מחוץ לתחנה המשטרה הראשית בעיירה 'בשם הנביא (מוחמד)'.

התוקף תואר על ידי השוטרים כאזרח אלג'יראי בן 37, ללא עבר משטרתי. המשטרה אמרה שהוא היגר לצרפת מאלג'יריה דרך איטליה ו'רצה להרוג שוטר'.

שני המקרים מגיעים שבוע לאחר שגבר עם סכין שצעק 'אללה אכבר' ו'צרפת שייכת למדינה האסלאמית' נורה בתחנת סן-לזאר בפריז.

טרור בצרפת אנטישמיות בצרפת איומי סכין בית ספר יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד