ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
חייו ניצלו

דרכי הנשימה נחסמו: "מפגש של תינוקות ואגוזים עלול להיות קטלני"

חייו של פעוט בן שנה וארבעה חודשים ניצלו לאחר שבלע חתיכת אגוז קשיו, אותו ניסה לאכול כשבועיים טרם פינויו לביה"ח | אמו של הפעוט בקריאה להורים: "מפגש של תינוקות ואגוזים עלול להיות קטלני. גלו משנה זהירות"

דרכי הנשימה נחסמו: "מפגש של תינוקות ואגוזים עלול להיות קטלני"
תינוק עם טלפון צילום: pixabay

אל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד הגיע איתי שבתיאל, בן השנה וארבעה חודשים, תושב העיר יבנה, לאחר שסבל משיעול וחום. מבירור המקרה עולה, שהפעוט הגיע לפני כשבועיים לרופא המשפחה בעקבות אותן תופעות.

הרופא, אבחן שמדובר בדלקת ריאות ונתן טיפול מותאם. לאחר כשמונה ימים, כאשר לא חל שיפור במצבו, חזרו ההורים לרופא המשפחה שהציע להם לגשת למיון ילדים בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד.

עם קבלתו בבית החולים, בוצע צילום ריאות, שהעלה סברה כי קיים חשד לגוף זר בריאותיו, שהוביל לדלקת חריפה ובצקת. ההורים סיפרו לצוות הרפואי כי שבועיים טרם פנייתו, הפעוט ניסה לאכול אגוז קשיו, הם האמינו כי הצליחו להוציאו במלואו מהפה של הפעוט, אך מסתבר שלא.

הפעוט הוכנס לחדר ניתוח לצורך בדיקה של העץ הריאתי בהרדמה. בבדיקה נמצא שהגוף הזר הינו אגוז קשיו וכי שאריות של האגוז נמצאות בדרכי הנשימה המרוחקות יותר וחוסמות אותם. רוב אגוז הקשיו הוצא אך שני חלקיקים זעירים נשארו באזור צר מאוד בעץ הראיתי.

בשל מיקומן של החתיכות, לא היה ניתן להוציאם ללא ניתוח נוסף. אתמול (שלישי) הצליח הצוות בבית החולים הציבורי לחלץ את שתי חתיכות אגוז הקשיו מריאותיו של הפעוט.

לאחר התייצבות מצבו במחלקת טיפול נמרץ, הועבר הפעוט למחלקת ילדים והוא צפוי להשתחרר לביתו ביממה הקרובה.

בית החולים אסותא אגוזים קשיו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד