ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הלחץ הציבורי והחקירה

הזינוק הצפוי במחירים – נבלם לעת עתה

הלחץ הציבורי עשה את שלו: בסוף השבוע פורסם כי עליית המחירים עליה הכריזו מגוון רחב של יבואנים ויצרנים בישראל – נבלמה לעת עתה, גם בגלל הלחץ הציבורי הכבד נגד המהלך וגם בעקבות החקירה שנפתחה בשבוע החולף ברשות התחרות, בחשד לתיאום מחירים דרך התקשורת

הזינוק הצפוי במחירים – נבלם לעת עתה
חרדים בקניות צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בעקבות הלחץ הציבורי והחקירה שנפתחה ברשות התחרות בשבוע האחרון, נראה כי עליית המחירים במגוון רחב של מוצרים עליה הכריזו היצרניות ויבואנים בימים האחרונים, נבלמה לעת עתה. כך מדווחת קרן מרציאנו בערוץ 12.

לדברי הפרשנית הכלכלית, באקלים הנוכחי, בו הציבור זועם, היצרניות יחששו לעשות את הצעד הזה. לדבריה גם אלו שניסו השבוע להוביל עליית מחירים, נתקלו בסירוב מצד רשתות השיווק.

כל יצרניות המזון ורשתות השיווק ניסו לאחרונה לנצל את העלייה במחירי ההובלה והכריזו על העלאת מחרים במגוון רחב של מוצרים, דבר שהוביל בשבוע שעבר את בעלי הרשתות לחקירה  ברשות התחרות.

מרציאנו מסבירה כי אמנם מצד אחד לבעלי הרשתות יש סיבה מוצדקת למהלך: העלייה המשמעותית במחירי הסחורות בעולם, גם כתוצאה מעלייה במחירי ההובלה, אך צריך להסתייג ולומר כי מדינת ישראל נמצאת במצב יוצא דופן במשבר הזה משאר העולם, כיוון שבישראל יש כעת שקל חזק מאוד מול דולר שנחלש ואף קורס מולו, מה שמוזיל מאוד את מחיר היבוא, ולכן העלאת המחירים כעת אינה צעד נחוץ אלא רק תירוץ לרשתות להגדלת הרווחיות.

עליית מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד