ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הרוגים ועשרות פצועים

סודאן: אלפים מפגינים נגד ההפיכה, כוחות הצבא יורים גז מדמיע

עשרות אלפי בני אדם יצאו להפגין במהלך היום בעיר הבירה של סודאן ובמקומות נוספים במחאה על מועצת השלטון החדשה שקמה, ע"י הצבא | על פי הדיווחים עשרות נפצעו במהומות וחמישה לפחות נהרגו

סודאן: אלפים מפגינים נגד ההפיכה, כוחות הצבא יורים גז מדמיע
המהומות בסודן צילום: צילום מסך

עשרות אלפי בני אדם יצאו ביום שבת לרחובות בבירה הסודנית ח'רטום ובערים אחרות כדי למחות נגד השתלטות צבאית על המדינה, כוחות הצבא ירו גז מדמיע וכדורי גומי כדי לפזר את המפגינים.

"הועדה המרכזית של הרופאים בסודאן", גוף המזוהה עם מתנגדי הצבא, מודיע על חמישה הרוגים בהפגנות המחאה נגד מועצת הריבונות במדינה והצבא. אין לדיווח אישור מכל מקור אחר.

ערוץ אל-חדת' הסעודי, מצידו, מדווח על 40 פצועים בהפגנות הנמשכות לאורך היום במחאה על מינוי מועצת ריבונות חדשה למדינה.

ההפגנות מתקיימות יומיים לאחר שהמנהיג הצבאי עבד אל-פתאח אל-בורהאן הכריז על הקמת מועצת שלטון חדשה, וכך למעשה הממשלה האזרחית שהצבא חלק איתה את השלטון מאז 2019, כבר לא רלוונטית.

כוחות הביטחון סגרו בשבת גשרים בין מרכז ח'רטום לערים הקרובות אליה בפני כלי רכב והולכי רגל, והניחו גדרי תיל כדי לחסום את הגישה. כמו כן נסגרו הדרכים לאתרים אסטרטגיים.

כאשר המפגינים החלו להתאסף בשעות אחר הצהריים המוקדמות ברחבי הבירה ביום שבת, כוחות הביטחון פעלו במהירות כדי לנסות לפזר אותם, ירו גז מדמיע ורדפו אחר מפגינים ברחובות צדדיים כדי לנסות למנוע מהם להגיע לנקודות מפגש מרכזיות.

מדינות מערביות והבנק העולמי השעו את הסיוע הכלכלי שנועד לעזור לחלץ את סודן מעשרות שנים של בידוד ומשבר כלכלי עמוק. בנוסף, ארצות הברית ומעצמות מערביות אחרות הביעו דאגה חמורה מהמהלך של הצבא.

סודן הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד