ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
דמי שכירות כפולים

הממשלה אישרה: סנקציות יוטלו על משרדי ממשלה שלא יעברו לבירה

ב-2007 התקבלה החלטת ממשלה להעביר את כל משרדי הממשלה לירושלים, מאז ועד היום, משרדים בודדים בלבד העבירו את משכנם לבירה, היום החליטה הממשלה על סנקציות שיוטלו על המשרדים שמתחמקים מהמעבר. בין הסנקציות - בלי שיפוצים, איסור על רכישת ריהוט חדש, ודמי שכירות כפולים

הממשלה אישרה: סנקציות יוטלו על משרדי ממשלה שלא יעברו לבירה
זאב אלקין צילום: לע"מ

ממשלת ישראל אישרה הבוקר את החלטת הממשלה להעברת יחידות ארציות ולשכות ממשלתיות לירושלים. החלטות בנושא כבר הועלו בעבר, כשיו"ר וועדת הכלכלה דאז יעקב מרגי הכריז כי אם הממשלה לא תפעל ליישום החלטתה למעבר יחידותיה לירושלים – הוועדה תיזום חקיקה בעניין.

עתה החליטה הממשלה לראשונה להפעיל סנקציות נגד משרדים ממשלתיים שלא יעתיקו משכנם לבירה. 

החלטת הממשלה מגיעה בהתאם לשני חוקי יסוד מרכזיים- חוק יסוד ירושלים, בירת ישראל, וחוק יסוד הממשלה - שקובעים באופן חד משמעי כי כלל יחידות הממשלה יישבו בירושלים. מטרת ההחלטה היא לחזק את בירת ישראל ולמצב את ירושלים כעיר הממשל המרכזית במדינה. 

על אף חוקי היסוד, עשרות יחידות ולשכות ממשלתיות אינן מוצבות בירושלים. מלבד קיום החוק, העברת היחידות הממשלתיות לירושלים תחזק את הכלכלה העירונית, תגדיל את מספר המשרות בעיר ותייצר הכנסה חדשה ומשמעותית לעיריית ירושלים מארנונה.

בכדי להבטיח את מעבר היחידות לירושלים, שר ירושלים ומורשת זאב אלקין פעל ודחף להכנסת כלים לאכיפה וליצירת "שיניים" אל מול המשרדים שמסרבים לעבור לעבוד מעיר הבירה. הסנקציות שיוטלו על המשרדים שלא יבצעו את המעבר לעיר בהצאם לתהליך שאושר בממשלה, כוללות הגבלת המשרדים בשיפוץ וברכישת ריהוט וציוד משרדי, תשלום ארנונה כפולה גם על משרד בירושלים וגם על המשרד שמחוץ לירושלים, והטלת דמי שכירות כפולים לכל יחידה שלא תעבור לירושלים במועד שייקבע על ידי צוות היישום של התוכנית. 

שר הבינוי, השיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין: "החלטת הממשלה להעברת יחידות ארציות ולשכות ממשלתיות לירושלים מהווה בשורה משמעותית לעיר שתוכל להתפתח כלכלית, למשוך אוכלוסייה חדשה ולמצב את עצמה כעיר ממשל אמיתית. הגיע הזמן שכל יחידות הממשלה יעברו לבירת ישראל״

כאמור ב-2007 התקבלה החלטת ממשלה להעביר את כל משרדי הממשלה לירושלים לבירה, כפי שכתוב בחוק. כמעט 15 שנה חלפו ומתוך 100 משרדי ממשלה בודדים בלבד קבעו את משכנם בבירה.

 

ירושלים החלטת ממשלה זאב אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד