כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
"תתאפס על עצמך"

הסערה בבית הדין: שוב עימות עם היועמ"ש; המתווך שמנסה לפייס

העימות בין היועץ המשפטי בבתי הדין, לנציגות הדיינים - נמשך | הנציגות מונעת מהיועמ"ש יעקובי להשתתף בכנס הדיינים השנתי ובתכתובות מייל שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' נראה כי הקרע מחריף ומעמיק | וגם: מי המתווך שינסה לגשר ולפשר בין הניצים? | כל הפרטים בפרסום ראשון

הסערה בבית הדין: שוב עימות עם היועמ"ש; המתווך שמנסה לפייס
אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר פלאש 90

העימות בין הדיינים ליועץ המשפטי בבתי הדין נמשך: אחרי התכתובת הפנימית שדלפה והדרישה לעמיד לדין את יועמ"ש בתי הדין שמעון יעקובי, דרישה שנדחתה על ידי נציבות שירות המדינה, העימות בין יו"ר נציגות הדיינים ליועמ"ש בתי הדין נמשך.

בימים האחרונים נרשם שוב עימות בין יו"ר נציגות הדיינים ליועמ"ש יעקובי, הפעם סביב בקשה של יעקובי להשתתף בכנס הדיינים השנתי, זאת אחרי שנציגות הדיינים מונעת ממננו להשתתף בכנס, בטענה שהדבר הוביל לעימות ביניהם.

פרסום ראשון: הנציבות דוחה את התלונה נגד יועמ"ש בתי הדין

בתכתובת מייל שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', תקף הרב מאיר כהנא את היועמ"ש יעקובי, "אתה ממשיך לרדת נמוך. לא אגיב לשקר ההדרה. אתה הוא שכתבת "דיין אינו משפטן", ובכך הבאת על עצמך את החלטת נציגות הדיינים מלפני שנתיים, שמשפטן אינו דיין, ועל כן אין כל סיבה שהוא ישתתף בכנס הדיינים".

עוד כתב כהנא, "אתה הוא שכתבת עלינו דברים מכוערים ופוגעניים, ועודך מסרב להתנצל. דיינים שאינם מכירים את כל הרקע, שאלו אותי, איך נוכל לבוא לכנס עם אדם שמתנשא עלינו ומזלזל בנו. הודעות הדוא"ל האחרונות שלך מוכיחות שזה המצב, לצערנו. תקן את דרכיך".

אלי בן דהן\\מרים אלסטר-פלאש 90

היועמ"ש יעקובי השיב לו: "הרב כהנא, די להיתמם. לא נאפשר הדרה מכול סוג שהוא הכול יודעים מדוע כלה נכנסת לחופתה".

בנוסף, הרב כהנא תקף את יעקובי ברקע דיון שהתקיים בשבוע שעבר בוועדת החוקה בו עלה נושא בתי הדין, "מישהו פנה אל הנציגות בעניין תיקון החוק? מישהו בכלל העביר לנציגות תזכירי חוק שהוא הציע לשר? הרב יעקבי, כדאי שתפסיק את הדיון הזה כאן, בראש חוצות, ותחשוב כיצד לתקן את יחסיך עם הדיינים, שאתה הורס בשיטתיות בשנתיים האחרונות. ואם אנחנו כבר מתכתבים באופן ישיר, כדאי שתפסיק לנסות להידחף בכוח לכנס הדיינים. אינך דיין".

יעקובי הגיב לטענות וטען כי מי שאשם בחוסר הנציגות זה דווקא נשיא בתי הדין: "ומדוע הנשיא ונציגיו לא השתתפו בדיונים שבהם דנו על הפחתת הכוח היחסי של הדיינים בוועדה לבחירת דיינים? מדוע לא השמיעו את קולם ברמה? מדוע רק היועץ המשפטי לשיפוט הרבני נאבק באותו נושא?".

הרב כהנא השיב: "הרב יעקבי, איבדת לגמרי את הצפון. כדאי שתתאפס על עצמך. ויפה שעה אחת קודם".

יעקובי: "איש לא שכח שאין נציגות אמיתית לדיינים".

הרב כהנא: "למי ששכח, הודעות על ייצוג בכנסת מקובל לשלוח לנציגות הדיינים, ולא לכלל הרה"ג דייני ישראל שליט"א".

אך יעקובי מצידו גלגל שוב את האחריות: "נשיא בית הדין הגדול והדיינים יואילו לשלוח נציגים שיביאו את עמדת בתי הדין בוועדה בראשות ח"כ יוליה מלינובסקי", זאת בזמן שעד כה הדיינים לא השתתפו בכינוסי הוועדה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בימים האחרונים יש מי שמנסה לתווך בין הצדדים בבתי הדין, והוא אלי בן דהן שכיהן בעבר כמנכ"ל בתי הדין וכסגן השר לשירותי דת. בן דהן צפוי להיפגש היום עם הצדדים וינסה לפייס ביניהם.

אלי בן דהן שמעון יעקובי נציגות בית הדין הרבני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד