י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
משרד חינוך מגבה

צביעות בבית ספר: המורה התבקש לא ללבוש חולצה בעד ישראל

מנהל בית ספר בניו יורק הורה לאחד המורים שלא להגיע לעבודתו לבוש בחולצות הכוללות מסרי תמיכה במדינת ישראל ובציונות. המורה היהודי התלונן במשרד החינוך וטען לאפליה, אך במשרד חיזקו דווקא את המנהל והסבירו כי זוהי סמכותו לקבוע מה נחשב לנפיץ בקרב התלמידים והוריהם

צביעות בבית ספר: המורה התבקש לא ללבוש חולצה בעד ישראל
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pexels

מורה לאנגלית בבית ספר ציבורי בפארק סלופ שבניו יורק, קיבל הוראה שלא להגיע לעבודתו כשהוא לבוש בחולצה שעליה כיתוב בעד מדינת ישראל.

המורה, ג'פרי לוי, מספר שמנהל בית הספר ניל סינג, הורה לו להפסיק ללבוש חולצה שעליה כתוב "ציוני גאה" לצד 'מגן דוד' בזמן שהותו בבניין בית הספר, למרות שמורים אחרים לבשו חולצות עם מסרים התומכים ב"חיי שחורים חשובים" וחולצה עם סלוגן לזכויות נשים.

על פי הדיווח באתר Yeshiva world news, תלמידים ועובדי בית הספר התלוננו על החולצה שלו, כמו גם על חולצה נוספת שעליה כתוב "לתמוך בשוטרים" שלוי לבש בעבר.

"סינג אמר לי שהחולצה שלי עם דגל ישראל עליה והמילים 'ציוני גאה' היא חומר נפץ פוליטי", אמר לוי וציין כי הגיש תלונת בגין אפליה למשרד לשוויון הזדמנויות וגיוון במשרד החינוך. "הוא אמר לי שהציונות כרוכה בהשתלטות על אדמות פלסטיניות והיא פוגענית", כתב לוי בתלונה שהוגשה ב-30 בספטמבר השנה.

"סינג התיר למורים אחרים ללבוש חולצות עם הכיתוב 'חיים שחורים חשובים', ועם סלוגנים וסיסמאות שונות", נכתב בתלונה. "ההגדרה של סינג ללבוש פוליטי נפיץ, נראית מוגבלת ליהודים בלבד".

בהצהרה מטעם משרד החינוך נאמר, כי למנהל יש את הזכות לקבוע מה נחשב לנפיץ פוליטית. "בתי ספר אינם פורום לקידום דעות פוליטיות אישיות, ולפי תקנות משרד החינוך, אסור לעובדים להשתמש בבתי ספר למטרת ביטוי פוליטי, הבקשה של המנהל הגיעה בעקבות תלונות של תלמידים וצוות והיא תואמת מדיניות בנושא נייטרליות פוליטית בבתי ספר".

מורה חולצה בית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד