כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הפיגוע בעיר העתיקה

הלוחם שנדקר משחזר: "יריתי פעמיים - ונטרלתי" | צפו

לוחם משמר הגבול שנפצע אתמול בפיגוע הדקירה בבירה, משחזר כיצד ביצע ירי לעבר המחבל: "חיפשתי זווית לירות בו, אבל לא יכולתי כי הייתי פוגע בה. מצאתי זווית, יריתי פעמיים" | שני הלוחמים - שוטרת 19 ולוחם נוסף בן 20 - מאושפזים עדיין בבית החולים הדסה עין כרם ומצבם מוגדר קל 

הלוחם שנדקר משחזר: "יריתי פעמיים - ונטרלתי" | צפו
הירי במחבל, הלוחם צילום: דוברות המשטרה

במהלך הלילה חל שיפור במצבה של לוחמת מג"ב שנפצה אמש (רביעי) בפיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים - ומצבה מוגדר קל. הלוחמת בת ה-19 ולוחם נוסף בן 20 אשר פונו לבית החולים הדסה עין כרם, טופלו לאורך שעות הלילה על ידי צוותי רפואה. מבית החולים נמסר כי שניהם חשים בטוב ומתאוששים מן הפגיעות וכי מצבם מוגדר קל.

"עבדתי במשמרת צהריים יחד עם הלוחמת", שיחזר הלילה סמ"ש א', "ביצענו סריקות. מחבל הגיע מצד שמאל שלי וניסה לדקור אותי בראש ופספס. הלוחמת נלחמה בו וחיפשתי זווית לירות בו, אבל לא יכולתי כי הייתי פוגע בה. מצאתי זווית, יריתי פעמיים ונטרלתי אותו".

הוא הוסיף כי "הלוחמת נלחמה כמו אריה ונאבקה בו בידיים. ברגע שזה נגמר, ראיתי את המחבל שרוע על הרצפה ולאחר כמה דקות הבנתי שנפצעתי בראש ופוניתי לבית חולים. אני גאה בלוחמת שהייתה איתי. אני גאה בה מאוד. שתחזור לשטח כפי שהיא תמיד רצתה"

לדבריו, לא מדובר בפעם הראשונה שבה הוא מנטרל מחבל. "כבר נטרלתי בעבר מפגע. אתה לא יודע איפה זה יכול לפגוש אותך. תמיד הכניסו לנו לראש תרחיש של מפגע בודד. זה יכול לקרות בכל רגע נתון", אמר הלוחם.

כפי שדווח אתמול, שני שוטרי מג"ב נפצעו בפיגוע דקירה שאירע בעיר העתיקה בירושלים. המחבל דקר באמצעות סכין את שני השוטרים שהיו ברחוב הגיא שבעיר העתיקה, סמוך לישיבת עטרת כהנים - ונוטרל בירי. כוחות ההצלה העניקו סיוע רפואי לפצועים והם פונו לבית החולים.

בסיום הערכת המצב אמר אתמול  מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן: "בפיגוע הדקירה הפגינו לוחמי מג"ב ירושלים נחישות וחתירה למגע אל מול מחבל תאב דם שניסה ליטול את חייהם ברגע אחד. ראוי לשבח גם אזרח נוסף שהיה באזור וסייע במאמץ המשותף לנטרול המחבל. פיגוע זה מהווה תזכורת נוספת למגוון האיומים עמם מתמודדים בגבורה שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב בעיר העתיקה ובכלל. אנחנו נמשיך לפעול בנחישות מול איומי הטרור ונגד כל מי שינסה לפגוע בשוטרים או באזרחים"

פיגוע דקירה העיר העתיקה משמר הגבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד