ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
על אף התפקיד

מחשבים מסלול מחדש? 'הבית היהודי' נגד 'ימינה'

מאז שתמכו בהם בבחירות, במפלגת 'הבית היהודי' שמרו על יחסים יחסית קרובים עם 'ימינה' - ואף הוצע להם תפקיד בממשלה | אלא שהמפלגה הדת"ל טרם איישה את התפקיד, וגם הכחישה על שת"פ בין המפלגות בתחום המונציפאלי | כעת, יו"ר המפלגה יוצאת בפומבי נגד ראשי מפלגת השלטון וקוראת לבכיריה: אל תחלקו את הכותל

מחשבים מסלול מחדש? 'הבית היהודי' נגד 'ימינה'
בנט וכהנא צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

למרות שימור היחסים והתיק המפתה שמחכה, במפלגת 'הבית היהודי' תוקפים את ראשי מפלגת 'ימינה', בסוגיית מתווה הכותל שחוזר לשיח.

יו"ר המפלגה חגית משה, שמכהנת גם כסגנית ראש עיריית ירושלים, חתמה יחד עם סגני עיר הבירה על מודעה שתתפרסם בעלוני סוף השבוע של הציונות הדתית, ובה הם תוקפים את 'ימינה' על מתווה הכותל.

"בנט, כהנא, אורבך", נכתב במודעה לצד תמונות של בכירי המפלגה, ותקפו על הרצון לשוב בממשלה להעביר את מתווה הכותל: "לא מתאים ליהודי לחלק את הכותל לרפורמים!"

למרות שהיא חתמה עליו בתור סגנית ראש עיריית ירושלים, חתימה של משה על המודעה מעידה על חישוב מסלול מחדש שלה ושל מפלגתה, לאחר שעד כה לא תקפו את 'ימינה' למרות הכניסה לממשלה.

המודעה מגיעה גם למרות שבמפלגתו של בנט הציעו למשה לאייש את תפקיד תיק ההתיישבות, שיכול להחזיר את למפלגתה, שאפילו לא נספרת בסקרי המנדטים, את הבייס, שכעת נמצא בפיקדון אצל ראש הממשלה.

לפני כחודש, ב'ימינה' הכריזו על הקמת מטה מוניציפאלי יחד עם 'הבית היהודי', אך במפלגה מיהרו להכחיש ויצרו מבוכה בין המפלגות. כך או כך, עתידה של המפלגה, שהייתה בעבר בין המרכזיות בפוליטיקה הישראלית, נמצא בספק וטרם מסתמן תרחיש מסוים שיחזיר את הבייס שחונה, בין היתר, גם אצל סמוטריץ'.

מפלגת ימינה הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד