ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מהדורת מוצ"ש מיוחדת

לייבל'ה: כל הסיפורים הדרמטיים של השבוע

והשבוע בלייבל'ה: פוליטיקאים לצד אנשי תקשורת הגיעו לאחר מזל טוב לכתב הפוליטי ארי קלמן בהר חוצבים | סגן ראש עיריית י-ם לשעבר ברחובות בורו פארק; וסגן ראש העיר המכהן שצעד בקור הירושלמי באין מפריע | עורך משפחה שתועד ממתין בסבלנות בפקק הארוך בבירה | וראש העירייה חובב קברי הצדיקים שתועד השבוע בשטפנשט

לייבל'ה: כל הסיפורים הדרמטיים של השבוע
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

שבוע עצוב מאוד עבר על לייבל'ה שרכש את כל הידע הספרותי שלו מסדרות הספרים המפורסמת. הרחש-בחש בתקשורת (של עיתונאים צדקנים) וברחוב הבריחו את לייבל'ה הביתה להסתתר בין ארגזי החד פעמי שנרכשו ברגע האחרון ויספיקו בעזרת השם עד שתכבה המדורה האחרונה מחוץ לאייכלרס ספרים.

בזמן הפנוי, בעוד לייבל'ה נחבא אל הכלים החד פעמיים, הוא הספיק לקרוא בעיתון על בני הזוג שנעצרו בטורקיה. בחלומו הוא ראה איך הוא נעצר באיסטנבול יחד עם הינדל'ה, והארץ כולה מדברת אודותיהם בהתרגשות. לייבלה החליט שאחרי שייצא מהמחבוא, הוא יטוס לטורקיה לצלם את הארמון של ארודאן. כשהוא סיפר להינדל'ה את התוכניות הגרנדיוזיות שלו, היא צחקה עליו ואמרה: לייבל'ה לייבל'ה, אתה תטוס לצלם את הארמון של ארודאן?! אתה מקסימום תצלם קופסה של קפה טורקי!

וכך, כשכולם נגדו, לא נותרה ללייבל'ה ברירה והוא יצא החוצה, רושף וזועם, במטרה לכבוש את העולם. לייבל'ה מתנצל בפני הקוראים בליל שישי שלא זכו לקרוא את המדור השבועי עקב כך שלייבל'ה היה עמוס וטרוד.

ולמרות הטרדות הגדולות, לייבל'ה הגיע להר חוצבים שם התכנסו בהפתעה גמורה במסעדת ארונ'ס כל התקשורת החרדית בישראל לחגוג יום הולדת לעיתונאי ארי קלמן, הכתב והפרשן הפוליטי של האתר החרדי הגדול בעולם.

לייבל'ה הגיע וראה יומולדת חגיגית מתמיד, סגן ראש העיר ירושלים אברהם בצלאל הגיע לברך וטעם מהטשולנט המהביל שהיה במקום.

גם האיש החזק בגור ובליצמן מוטי בבצ'יק הגיע לאחל מזל טוב עם כובע לראשו ובירך בחום את ארי שלנו, לצד שיחה עם העיתונאי עקיבא וייס מכאן 11 שנותר בזירה ללא שרקי שלקח פסק זמן.

דוברו של יו"ר יהדות התורה, יעקב מורגנבסר הגיע אף הוא לברך ולהתברך לרגל החגיגה, אמנם ללא עיצוב פירות כנדרש.

איש התקשורת יצחק פלדמן פגש אף הוא כמה חברים מהשטייטעל ויצא לשיחה דחופה.

גם הסופר ישראל א. גרובייס ממשפחה הגיע לברך את ארי היקר ונתן כמו פרקי היסטוריה חזקים מאוד לחברים. 

והאיש שפשט את המדים ישכר זלמנוביץ נצפה בחברתו של איש היח"צ יחיאל אברהם, מי שפיקד מאחורי הקלעים על האירוע שדפק כמו שעון.

ומהר חוצבים לנעשה בתפוח הגדול: ברחובות בורו פארק ראה לייבל'ה את סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר יוסי דייטש צועד כאחד האדם ממש.

את אמן הרגש החסידי הגדול מכולם מוטי ויזל ראה לייבל'ה בחנות של כובעי קרויס בבורו פארק רוכש עם הספונסר הסודי כובע חדש ומהודר כראוי, לייבל'ה שמע את מוטי אומר למוכר כי הוא רוצה כובע ללא שריטות.

את נכדו השני של הרבי מבעלזא הרב אברהם שמואל צבי רוקח ראה השבוע לייבל'ה בארה"ב, לשם הגיע לאחר ביקור הנכד הגדול ולרגל המגבית לשטיבל הבעלזאי של האברכים בשדרה ה- 14. כמנהג הבנשקי"ם ואדמו"רי בורו פארק הגיע ר' הרשל לביתו של הרב סנדרס מהכובעים שם ישב על הכסא המפורסם.

ואילו הנכד החמישי הרב חיים מאיר רוקח נשאר באשדוד שם כובד לקרוא את ה'זכרון דברים' (בבעלזא אין תנאים לפני החתונה)  בשמחת אירוסי בתו של העסקן הבעלזאי יהושע וינברגר.

הגיסים, מנהל תוכניות קול חי בצלאל קאהן, והעיתונאי מיתד נאמן יחיאל סבר (ברכות על הספר 'ורוממתנו'), יושבים על צ'ולנט טוב, מבית 'שאבעס מלבאס' בפ"ת.

איש העסקים והחתן ר' אליעזר טוויל בנו של רב עיר התורה - מקסיקו נצפה בבני ברק תלמידו ומקורבו של רה"י וחבר מועצת גדולי התורה הגר"ב ויסבקר.

בשעת בוקר מוקדמת בירושלים, תועד סגן ראש העיר העיר ומחזיק תיק חינוך חרדי אברהם בצלאל צועד אל לשכתו בבניין המרכזי. הרוחות העזות לא הפריעו לבצלאל להמשיך בשגרת הטלפונים הקבועה, תוך טיפול בעשרות הפניות המגיעות אל מספרו האישי.

שעת לילה מאוחרת בבירה, עיתונאי ועורך מגזין 'משפחה' אריה ארליך נצפה תקוע בפקקים הארוכים בצומת מרן בירושלים. זאת בעקבות שיפוצים מסיביים שנערכים בכל העיר בו זמנית ופקקים ארוכים שנוצרים בגלל סגירת צירים.

כתב החוץ החרוץ של 'בחדרי חרדים' יענקי פרבר, התייצב השבוע לשירות מילואים. למרות הקושי והעומס, פרבר לא ויתר והמשיך לעדכן את האתר ללא הרף. בתיעודים שהגיעו ללייבל'ה, נראה פרבר מנצל את רגעי המנוחה הבודדים כדי לשגר חומרים לדסק.

בערב הרתימה של 'רפואה ושמחה' ראה לייבל'ה את העיתונאי מנחם קולדצקי מברכפלד, מיקירי חצר חסידות גור, בשיחה עם ישראל גולדמן הבקי בכל נבכי חצר החסידות. לייבל'ה שמע שגולדמן לימד את קולדצקי דבר אחד או שנים במקח וממכר. 

באולפנו של הזמר והמעבד הצעיר דיוויד טויב, נצפה השבוע בן דודו, אמן הרגש החסידי מוטי שטיינמץ, שהגיע להקליט סקיצות ראשונות לקראת האלבום הבא. וכמו ששטיינמץ רגיל לומר; "מיט די גאנצע פרישקייט" (עם כל הטריות).

חבר מועצת העיר אשדוד ומחזיק תיק התחבורה בעיר אשדוד שמואל שוק, נצפה בפגישת עבודה במשרדי אלקטרה אפיקים לקראת חנוכה הבעל"ט.

במסגרת המסעות של לייבל'ה בעולם הוא הגיע השבוע גם לאירופה, שם פגש את ראש העיר אלעד ישראל פרוש, המפורסם כחובב קברי צדיקים מושבע. פרוש נסע להשתטח על ציון הצדיק משטפנשט הטמון בעיר יאס ברומניה.

קודם לכן עבר יחד עם ממלא מקומו אבי שטרן בהונגריה שם בזכות ר' ישעיה בן ר' משה סעדו הקבוצה סעודה טובה.

ברומניה במסע של הרבי מהר"א מסאטמר, ראה לייבל'ה את החזן של האדמו"ר ישראל אדלר בשיחת מדרגות עם היו"ר של הנסיעה אשר ישעיה הורוביץ.

הצלם אברומי ברגר שהמריא אף הוא לרומניה, תפס את שוקי לרר של סיגוט שעטה מסכה והסכים לסלפי.

הצלם אברומי בלום שגם הוא הגיע לרומניה נצפה מתעד ועושה אימונים על צילומים בעיר.

גם על פולין לייבל'ה לא וויתר. את הסופר ואיש ההגות רפאל סמוטני ממודיעין עילית ראה לייבל'ה נרגש בנתב"ג בן גוריון, מהמסע של הרבי מאונגוואר מודיעין עילית לליז'ענסק בשבת האחרונה.

את העסקן שמכל הלר, מחסידות תולדות אהרן ראה לייבל'ה השבוע בבית 770 באיסטרן פארקווי לאחר שקידש שם שמים בוועדה לחקר אסון מירון. 

לייבל'ה הגיע השבוע לבר מצווה לבניו התאומים של שמעון (שימי) קשש סגן מנהל אגף החינוך ומנהל תוכנית 360 לילדים ונוער בעיריית בני ברק. וכמובן מבכירי הפעילים הבולטים של דגל התורה.

מאות רבות של אורחים מכל המגוון, רבנים, ח"כים, אנשי ציבור, מנהלי מוסדות, והציבור הרחב הגיעו לאחל מזל טוב לשימי.

לייבל'ה גם הגיע לשמחת החתונה לבתו של קמב"ץ מאה שערים יואליש קרויס שחיתן לראשונה מחוץ לגבולות השכונה הסגורה, החתונה התקיימה באולם של 'סוכת דוד' החדש ברחוב הרב בצרי בפאתי שדרות גולדה.

לייבל'ה ראה בשמחה גם מפלגה ציונית, את מנהיג מפלגת הפיראטים שלא מפסיק להגיש את רשימתו מידי בחירות משתתף ונוטל חלק פעיל בשמחה.

ברגע של נחת, תקע יואליש בשופר גדול, לאור כך שזכה להשיא עוד ילד מתוך משפחתו ברוכת הילדים - ללא חד פעמי. 

לאחר מכן הגיע לייבל'ה לחתונת נכדו של הנגיד ר' יצחק שפירא, החתן אברהם יוסף הקרוי על שם הסבא הגדול. לייבל'ה ראה בשמחה את האדמו"ר מגור מגיע לשמחה באולמי בית ישראל.

חדי עין יבחינו בסופר ואיש התקשורת יצחק פלדמן מקורבו של שפירא עומד מאחורי המשבקי"ם בשולחן הכבוד, יצו פלדמן שידוע כאדם לא נמוך נצפה בתמונות של לייבל'ה היטב.

קודם השמחה ראה לייבל'ה את הרב שפירא מגיע למעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי ומתברך לרגל השמחה הגדולה. 

את מנהל השיווק למגזר החרדי של קופת חולים מכבי משה שלזינגר ראה לייבל'ה בליל שישי בסוד שיח עם הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו. 

במשרדי שכטר&רוזנפלד ראה לייבל'ה ביום חמישי את החברים חוגגים בהפתעה יום הולדת לאיש היח"צ חזקי שכטר. את פרצופו של חזקי מלא בקצפת לאחר הטחת העוגה, לייבל'ה נמנע מלפרסם.

בסאו פאלו,  ברזיל נערכה חתונת בנו של הנגיד אלי הורן. ברכבת אווירת מכל העולם הגיעו הרב גרוסמן, הרב בערל לאזר, הנגיד אהרן וולפסון. על המוזיקה יעקב שוואקי ידיד המשפחה, בליווי תזמורתו של המאסטרו יואלי דיקמן בהפקת שרון דניאל פרו, ובליווי ההרכב הווקאלי בישראלי 3VOCAL.

שגריר ישראל בארה"ב גלעד ארדן המבקר בימים אלו בארץ, הגיע השבוע לשמחת הבר מצווה לבן אנשי התקשורת ידידיה וסיון רהב מאיר.

מאוחדים יחד: חבר מועצת העיר ולוחם מלחמות הנוער הנושר בירושלים יהונתן יוסף, נצפה לצד יו"ר סיעתו סגן ראש העיר אריה קינג וחבר מועצת העיר אבישי כהן, יושבים על צלחת צולנט מהבילה בשעת ערב מאוחרת בליל שישי האחרון. השלושה הגיעו יחד למקום, לאחר דיון ארוך לטובת התושבים בוועדה עירונית בעירייה.

השבוע נצפו בגזירת הסרט במתחם הגנים החדש של רשת 'בית יעקב' ו'פתחיה' בביתר עילית- ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין, סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך דוד זלץ, מנהל אגף החינוך בעירייה יהודה קורנבליט והרב מאיר שוורץ, מנהל אגף חינוך מיוחד וכן מנכ"ל הרשת, יצחק גולדקנופף, ישראל גולדקנופף וצוותי החינוך של הרשת.

ולפינת המזל טובים השבועית: 

ברכת מזל טוב לח"כ ישראל אייכלר לרגל שמחת בר המצווה לנכדו, בן לחתנו שמואל יעקב אינדורסקי מנהל תלמוד תורה בציריך שנערכה השבוע. 

ברכת מזל טוב למעכיל שטרנקוקר, משב"ק האדמו"ר מפרמישלאן, לרגל אירוסי בנו החתן יעקב, מבחירי ישיבת פרמישלאן וקיבוץ חכמי לובלין.

ברכת מזל טוב למשה ברים, מנהל מגזר חרדי בקופת חולים מאוחדת, לרגל שמחת נישואי הבן. 

ברכת מזל טוב לגרפיקאי אברומי נויבירט לרגל שמחת נישואי בתו.

ברכת מזל טוב לראפר החסידי שלמה הלשטוק, לרגל שמחת נישואיו בשבוע שעבר באולמי הדודאים עם הכלה חנה סנדרוסי ממגדל העמק.

ברכת מזל טוב לעסקן לבית סאטמר הרב יצחק שטרן, לרגל שמחת נישואי בתו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לעיתונאי יוחאי דנינו עורך עיתון 'יום ליום' לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לעסקן פודה השבויים מארה"ב משה מרגרטן מחסידות סקווירא, לרגל שמחת נישואי בתו השבוע. שבע ברכות מיוחד נערך במעונו של הרבי שם נשא דברים האיש החזק בחסידות שלום בער פישל. צפו בוידאו.

ברכת מזל טוב לסופר ירוחם לנדסמן מנהל ת"ת בני אחים פרמישלאן ומסופרי עיתון משפחה לאירוסי הבן.

ברכת מזל טוב לעיתונאי אהרן ברוך ברגר עורך אתר 'בורו פארק 24' בניו יורק לרגל שמחת נישואיו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב להויז בחור של האדמו"ר מביטשקוב הבחור מוישי ויזמאן לרגל אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב ליוסף גרליץ, מנהל הקשיבה ופרויקט חנוך בעיריית בני ברק, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו.

ברכת מזל טוב לחיים וולמן מנהל אגף נוער בעיריית בני ברק לרגל שמחת הולדת הנכד.

ולסיום, דרמה בעולם הטכנולוגיה, ברכת מזל טוב חמה ולבבית למאיר זלצר מנכ"ל חברת mayr pc מחשבים לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה. החברים הטובים והותיקים הגיעו לחגוג. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד