י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פחות משנה בתפקיד

36% בלבד: התמיכה בביידן בשיא השפל

עוד לא שנה בתפקיד ונשיא ארצות הברית כבר גורם לרבים מבוחריו להתחרט על בחירתם בו לתפקיד. רבים מהם סבורים שאין לו כישורו הנהגה מתאימים, חלקם סבורים שאינו אמין ויש הסבורים שכלכלת המדינה בשפל בעקבות המדיניות שביידן מנהל

36% בלבד: התמיכה בביידן בשיא השפל
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

אחוזי התמיכה בנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ממשיכים להתדרדר. דירוג שביעות רצון מהנשיא עומד על 36%, זאת רמת התמיכה הציבורית הנמוכה ביותר של הנשיא בסקר, מאז נכנס לבית הלבן ב-20 בינואר 2021.

בסקר נשאלו האזרחים, האם לנשיא אכפת מהאמריקאים; 52% סבורים כי ביידן אינו אדם ישר, וכי רוב גדול יותר 57% סבורים שלנשיא אין כישורי מנהיגות טובים.

אחוזי התמיכה של הנשיא החלו לצנוח באוגוסט בעקבות טיפולו הכושל של ביידן ביציאת ארה"ב מאפגניסטן ובעקבות עלייה במקרי נגיף הקורונה בקיץ בקרב אזרחים לא מחוסנים, בעיקר בגלל התפשטות וריאנט הדלתא המדבק מאוד, כישלון המאבק בנגיף הקורונה, המגיפה הנוראה ביותר שפקדה את העולם מזה מאה שנה.

הצניחה בתמיכה בנשיא הגיעה בגלל מהגרים שניסו לחצות לארה"ב לאורך הגבול הדרומי עם מקסיקו. גם העלייה במחירים של מוצרים בסיסיים לצרכן בקיץ ובסתיו עוררה תסכולים מההחלטות של הנשיא.

61 אחוז מהנשאלים אמרו כי כלכלת המדינה בשפל, שבעה מתוך עשרה משיבים בסקר אמרו שהמחירים עבור מוצרים כמו מזון ודלק גרמו להם לשנות את הרגלי ההוצאות שלהם.

54% מהנשאלים בסקר אמרו שהם לא חושבים שלמפלגה הדמוקרטית אכפת מהצרכים והבעיות של אנשים. אך 56% אמרו אותו דבר על המפלגה הרפובליקנית. בסקר השתתפו 1,376 אנשים מעל גיל 18.

סקר דעת קהל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד