י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
העדות נחשפת

אם החטופים: החיים שלי השתנו; כל איחור גורם ללב שלי לדפוק

שבוע לאחר שהורשעו מנהיג הכת נחמן הלברנץ וסגנו מאיר רוזנר בכל האישומים נגדם ובעיקר בגין חטיפת שני אחים מאמם, נחשפים תמלילים מעדותה הנסערת של האם בביהמ"ש: "כאילו כל החיים שלי קרסו, הרגשתי שאני לא יכולה לשרוד את זה" | וכיצד גונן הלברנץ על מעשיו

אם החטופים: החיים שלי השתנו; כל איחור גורם ללב שלי לדפוק
אנשי לב טהור צילום: באדיבות המצלם

שרה טלר-הלברנץ, אחותו של נחמן הלברנץ גוללה בבית המשפט את אכזריותם של אחיה נחמן, ושל עוזרו מאיר רוזנר, שבנו נישא בגיל 19 לבתה, עת שהיתה בת 12. עדותה שניתנה לפני שבועות ספורים, נחשפת לראשונה בפרוטרוט במוסף '7 ימים' של 'ידיעות אחרונות'. 

הלברנץ גוללה בפני בית המשפט את חטיפת שני ילדיה, יעטנא אז בת 14 וחיים, אז בן 12, בידי דודם/אחיה נחמן הלברנץ, בליל שבת ל' בכסלו תשע"ט.

באולם בית המשפט הוקרן תיעוד מחטיפת ילדיה מביתה בניו יורק. "התעוררתי בבוקר, הילדים לא היו בחדרים, התחלתי לחפש אותם בכל מקום ולא מצאנו, אז רצתי מיד למשטרה". פרקליט מטעם התביעה שאל: "איך הרגשת כשהבנת שהם נעלמו?".

האחים שנחטפו, יענטא וחיים טלר.

הלברנץ השיבה: "כאילו כל החיים שלי קרסו, הרגשתי שאני לא יכולה לשרוד את זה. פחדתי שהם בסכנה מיידית, שהם קופאים מקור, גוועים ברעב. לא היה מושג מה קורה". הדברים מתפרסמים בכתבתם של גילית קוזבה ונעם ברקן, במוסף '7 ימים' ב'ידיעות אחרונות'.

שרה טלר, בתו של המנהיג והמייסד שלמה ז"ל, גוללה בפני בית המשפט את ההשלכות איתן היא מתמודדת עד היום: "מאז אני לא אותו בן אדם. החיים שלי השתנו לחלוטין, אני הרבה יותר מתוחה, ובחרדה בכל דקה שבה הילדים שלי מאחרים לחזור הביתה מבית הספר. כל איחור כזה גורם ללב שלי לדפוק במהירות, ואני ישר מתחילה לחשוב שאולי מישהו חטף אותם. פעם אחת הם איחרו לחזור מהלימודים, אז שלחתי אנשים לבית הספר שיחפשו אותם כי הייתי בטוחה שמישהו לקח אותם. אני מוצפת ברגשות, אבל התורה שגדלתי עליה ושעליה גידלתי את הילדים שלי מחזקת אותי".

עוד כתבות בנושא 'לב טהור'

כן סיפרה עד כמה חששה מניסיון חטיפה נוסף. מנהיגי לב טהור השאירו בידי בתה טלפון, והיא דאגה להקליט את כל השיחות מהם. אותן שיחות הושמעו באולם. אחד הדוברים הוא יעקב וינגרטן, אחד ממנהיגי הכת שהואשם גם הוא בפרשה. "אני נותן לך אולטימטום של 12 שעות. אם עד מחר בשתיים וחצי אחר הצהריים אני לא שומע מהילדה, אמשיך להילחם בך עד טיפת הדם האחרונה. טיפת הדם האחרונה. הטיפה האחרונה של הדם, שלך ושלי. אין לי פחד מהמשטרה", אמר בטון מאיים.

פרקליטה שאל בשלב זה: "מה הבנת מהאמירה שהוא מתכוון להילחם עד טיפת הדם האחרונה", ושרה הלברנץ השיבה: "זה נשמע כמו לחסל בן אדם".

נחמן הלברנץ שהורשע בשבוע שעבר בכל האישומים נגדו על ידי 12 חברי חבר המושבעים, אמר להגנתו, כי המטרה כשחטף את אחייניו מארצות הברית חזרה לגואטמלה, היתה כדי "להציל אותם מהתעללות פיזית ופסיכולוגית".

הלברנץ תיאר בפני בית המשפט את מטרות הקמת הכת: "אבא שלי רצה לשקם את היהדות. הוא נולד כחילוני, וכוונתו הייתה להחזיר את היהדות המקורית, כמו שהייתה בתקופת התנ"ך והתלמוד, לפני כל המודרניזציה. הוא התנגד נחרצות לציונות ולהקמת מדינת ישראל, כי לפי המסורת היהודית, יהודים מחכים לגאולה, לאלוקים, ולא לוקחים את גורלם בידם".

שרה טלר נחמן הלברנץ מאיר רוזנר חטיפת ילדים לב טהור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד