ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הסתה מזעזעת

העיתונאי: אם נהרוג זיליון יהודים המדינה תתעשר

הסתה מזעזעת מפיו של עיתונאי ברזילאי, בדיון בערוץ שבו הוא משדר אמר כי מדינתו תצטרך להרוג את יהודי ברזיל כדי להיות עשירה כמו גרמניה. מאוחר יותר הוא והערוץ התנצל, אך הוא ממשיך בתפקידו למורת רוחה של הקהילה היהודית שדרשה את פיטוריו

העיתונאי: אם נהרוג זיליון יהודים המדינה תתעשר
צופים בישראל בהצהרת טראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הסתה מזעזעת: עיתונאי שעובד באחד מגופי השידור הגדולים בברזיל התנצל ביום רביעי על כך שאמר בשידור, כי "הדרך היחידה שבה ברזיל יכולה להשתוות לעושרה של גרמניה, היא על ידי הריגת יהודי ברזיל".

חוסה קרלוס ברנרדי, מתחנת רדיו וטלוויזיה של הימין בברזיל, אמר את הדברים בדיון על ביקורו של נשיא ברזיל לשעבר לולה דה סילבה בגרמניה.

לשאלה כיצד תוכל ברזיל להגיע להתפתחות הכלכלית ממנה נהנית גרמניה, השיב ברנרדי: "רק על ידי תקיפת יהודים נגיע לשם. אם נהרוג זיליון (אלף פעמים מיליארד) יהודים וניקח את כוחם הכלכלי, אז ברזיל תתעשר. זה מה שקרה עם גרמניה אחרי המלחמה". דבריו של ברנרדי עוררו זעם רב בקרב מנהיגים יהודים בברזיל, שהאשימו אותו בהסתה לאלימות ובהפצת סטריאוטיפים אנטישמיים לגבי יהודים ועושר.

על פי דיווחים בברזיל, תובע בסאו פאולו בוחן אפשרות להאשים את ברנרדי בהסתה לשנאה. בהצהרה לתקשורת אמר ברנרדי כי הוא "מתנצל על האמירות המצערות", וכי כוונתו הייתה להדגיש את העוול שנעשה ליהודים על ידי גרמניה במקום להמליץ ​​על כך כדרך פעולה. גם ערוץ התקשורת בו נאמרו הדברים התנצל על הדברים. אך לא הגיב לקריאות לפטר את ברנרדי מעבודתו בערוץ.

קבוצת הגג של הקהילות היהודיות בברזיל, מסרה בהצהרה כי דבריו של ברנרדי גרמו ל"מצוקה וכאב ליהודים רבים" והדגישה את עמדתה נגד השוואת סוגיות פוליטיות עכשוויות לשואה.

‏יום לאחר הדברים, העיתונאי פוטר ממשרדו של קמפוס מצ'אדו, חבר פרלמנט בסאו פאולו. ‏בהצהרה, קמפוס מצ'אדו הביע את התנערותו ‏מ"הדברים האומללים", ואמר כי אינו יכול ‏להמשיך לשכור את שירותיו של העיתונאי שמחזיק משרד יח"צ לאור "יחסיו ‏המצוינים עם הקהילה היהודית" ו"ידידותו‏ האישית" עם אינספור יהודים. ‏לכן, "אני רוצה להודיע שבהסכמה ‏משותפת עם איש המקצוע חוסה קרלוס ‏ברנרדי, החלטנו שאין לו עוד דרך לעבוד עם משרדי ולכן הוא יפוטר לאלתר".

הסתה נגד יהודים הסתה לרצח ברזיל עיתונאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד