י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מעורר מחלוקת

הקנצלר הכריז: נכנסים לסגר לאומי ומחייבים התחסנות

קנצלר אוסטריה אלכסנדר שלנברג הכריע על הליכה לסגר מלא מיום שני הקרוב, וחיוב האזרחים הבוגרים להתחסן בחיסון הקורונה | רק לפני 4 ימים הכריזה המדינה על סגר תקדימי ללא מחוסנים בלבד 

הקנצלר הכריז: נכנסים לסגר לאומי ומחייבים התחסנות
קנצלר אוסטריה אלכסנדר שלנברג צילום: לשכת הקנצלר

ארבעה ימים אחרי שהכריזה על סגר תקדימי ללא מחוסנים בלבד, נכנעה אוסטריה לתחלואה הקשה, והכריזה על סגר מלא לכולם, שיכנס לתוקפו ביום שני הקרוב. בנוסף, תבצע המדינה צעד דרמטי - ותחייב את כל אזרחי המדינה הזכאים, להתחסן נגד הקורונה. 

הקנצלר האוסטרי שלנברג אמר לאחר ההכרזה על הסגר המלא: "למרות חודשים של שכנועים, לא הצלחנו לשכנע מספיק אנשים להתחסן". הקנצלר האשים את מתנגדי חיסוני הקורונה כי הם מבצעים מתקפה על מערכת הבריאות במדינה. כאמור, אוסטריה אמורה להפוך למדינה הראשונה באירופה שהופכת את החיסונים לחובה על פי חוק, החל מה-1 בפברואר. 

בהתייחסותו לסגר, אמר הקנצלר אלכסנדר שלנברג, כי הוא ימשך "לכל היותר 20 יום". כאשר התלמידים במדינה יצטרכו לחזור ללמוד דרך הזום, המסעדות ייסגרו ואירועי התרבות יבוטלו.

"אנחנו לא רוצים גל חמישי", אמר הקנצלר שלנברג, בהתייחסותו לסגר וחובת ההתחסנות. אך הצעד להפיכת החיסון לחובה בקרב האוכלוסייה הבוגרת מעורר מחלוקת, כאשר אוסטריה היא רק המדינה הרביעית בעולם שעושה זאת - אחרי אינדונזיה, מיקרונזיה וטורקמניסטן.

נכון להיום (שישי) כ-66% מאוכלוסיית אוסטריה מחוסנים במלואם, אחד השיעורים הנמוכים ביותר במערב אירופה. שיעור ההדבקות במדינה הוא מהגבוהים ביבשת, עם שכיחות של 975 נדבקים לכל 100,000 אנשים, ומקרים יומיים שממשיכים לשבור שיאים.

אוסטריה קורונה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד