י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
במסגרת האימון

יחידת הצוללנים של זק"א הוציאה מאות ק"ג של זבל מהכינרת

במבצע מיוחד שנערך ביום שישי ע"י צוות צוללים מיחידת הצוללים של זק"א הוצאו מאות ק״ג פסולת מהכינרת. "החלטנו לעשות את הפעולה ההפוכה ובכל חוף בו נתאמן נאסוף את הפסולת המצויה בקרקעית"

יחידת הצוללנים של זק"א הוציאה מאות ק"ג של זבל מהכינרת
מבצע הניקיון של צוללני זק"א צילום: דוברות זק"א

במסגרת אימון מיוחד של יחידת הצוללים של זק"א בכינרת ביום שישי בבוקר, הוציאו צוות מצוללי היחידה, מאות ק"ג של פסולת ברזל, צמיגים עגלות ופריטי אשפה שהושלכו לחופי טבריה. מתנדבי יחידת הצוללים של זק"א המקיימים אימוני כשירות מבצעית לקראת משימות החורף נטלו על עצמם לסייע בניקיון של כל חוף בו הם מתאמנים.

עוז אביזוב צולל בכיר ביחידה מתאר: "במסגרת האימונים התקופתיים בכינרת אנחנו מתרגלים חיפוש בתנאי מים ללא ראות המחייבים מישוש קרקעית הים, אנשים רואים את הכינרת יפה מבחוץ אך לא מודעים לחלק המוסתר ההולך ונעכר מפסולת אנושית המושלכת לקרקעית, הוצאנו מאות ק"ג של מוצרי ברזל וצמיגים ועשרות ק"ג של שאריות פלסטיק ואריזות שהושלכו על ידי אנשים שבאו לטייל ולהינות מהכינרת וגמלו לה רעה תחת טובה בכך שמזהמים את המים". לדבריו, "החלטנו לעשות את הפעולה ההפוכה ובכל חוף בו נתאמן נאסוף את הפסולת המצויה בקרקעית".

אשר אלמלם מנהל החופים בטבריה ציין לשבח את מתנדבי היחידה ואמר: "אני מכיר את יחידת הצוללים של זק״א, מתנדבים מסורים שפועלים ומתאמנים בכדי להציל חיים. נפעמתי הבוקר למרות שמדובר ביום חורפי התייצבו המתנדבים למשימה של שיפור איכות הסביבה ודאגה לניקיון החופים בטבריה לצד האימונים המקצועיים המשלבים הצלת חיי אדם וטבע".

זק"א כינרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד