י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בגלל החוק החדש

ג'רמי קורבין מנהיג הלייבור לשעבר מסתכן בעשר שנות מאסר

ג'רמי קורבין יסתכן בעשר שנות מאסר אם יפגוש שוב את 'חבריו' מתנועת חמאס, בעקבות חוק חדש שמתייחס לתומכי הקבוצה הפלסטינית הרצחנית כאל טרוריסטים

ג'רמי קורבין מנהיג הלייבור לשעבר מסתכן בעשר שנות מאסר
ג'רמי קורבין מנהיג הלייבור צילום: רויטרס

על פי החוק שהוכרז אתמול (שישי) מנהיג מפלגת העבודה לשעבר ומועמד לראשות הממשלה לשעבר בבריטניה יטופל כטרוריסט אם ייפגש עם אנשי חמאס בעתיד.

כזכור שרת הפנים פריטי פאטל אסרה על מפגשים עם אנשי הזרוע הפוליטית של חמאס, וכינתה את הארגון "ארגון טרור".

עד עכשיו הזרוע הפוליטית זכתה ליחס שונה מהזרוע הצבאית שלה, שהוצאה מחוץ לחוק בבריטניה לפני 20 שנה. קורבין תיאר את חמאס כ'חברים' ב-2009 ולאחר מכן הזמין חברי חמאס לפרלמנט הבריטי. לאחר מכן אמר שהוא מתחרט על השימוש במונח 'חברים'.

דוברו של קורבין, שמכהן כעת כחבר פרלמנט עצמאי, אמר: "הוא מעולם לא היה תומך בחמאס, אבל מכיר בצורך לקרב את כל הצדדים לדיאלוג לקידום ביטחון, שלום וצדק". ב-2010 קיים קורבין האנטישמי שיחות עם בכירי חמאס בירושלים.

בריטניה מכירה כיום בזרוע הצבאית של חמאס - גדודי עז א-דין אל-קסאם - כארגון טרור, אך לא בזרוע הפוליטית שלו, השולטת בעזה. בשיחה עם עיתונאים בוושינגטון ביום חמישי, אמרה שרת הפנים: "ההבחנה כבר לא ניתנת להגנה, לקחנו את הדעה שאיננו יכולים עוד להפריד בין סוג הצד הצבאי והפוליטי" והוסיפה, "זה מבוסס על מגוון רחב של מודיעין, מידע וגם קישור לטרור. החומרה של זה מדברת בעד עצמה".

לפי הדיווח ב'גארדיאן', שרת הפנים פאטל תקדם בשבוע הבא דרך הפרלמנט, את החוק להוצאת הארגון אל מחוץ לחוק והוא יכלול עונש פלילי של עד עשר שנות מאסר בכלא, לכל מי שיביע תמיכה בחמאס, ייפגש עם אנשיו או יניף את דגל חמאס במרחבי בריטניה.

פאטל צפויה לכנות את חמאס בנאומה בפרלמנט הבריטי "אנטישמיות בטירוף", ותאמר שהוצאת ארגון הטרור מחוץ לחוק נועדה לגרום ליהודי בריטניה להרגיש בטוחים יותר. "לחמאס יש יכולת טרור משמעותית, כולל גישה לכלי נשק רבים ומתוחכמים, כמו גם מתקני אימון טרור, והם היו מעורבים זה זמן רב באלימות טרור משמעותית", כך תאמר פאטל בפרלמנט.

באוגוסט 2018 פרסם הטלגרף הבריטי, שקורבין האנטישמי נפגש עם מנהיגי חמאס ביניהם חוסאם בדראן, שהיה במשך מספר שנים מפקד הזרוע הצבאית של החמאס בשומרון, והיה מעורב בתכנונם של פיגועי התאבדות שבהם נרצחו כמאה ישראלים, הוא נלכד על ידי ישראל בשנת 2002 ונדון ל-17 שנות מאסר, אך שוחרר בשנת 2011, במסגרת ההסכם לשחרור גלעד שליט.

הוא הצטרף ב-2012 לכנס עם חאלד משעל, המנהיג המדיני לשעבר של חמאס, הנמצא ברשימת מסורבי כניסה לבריטניה, וד"ר עבדול עזיז עומר, שקיבל שבעה מאסרי עולם על חלקו בהכנת חגורות נפץ, שני המחבלים שוחררו שנה קודם לכן בעסקת שליט.

ה"דיילי טלגרף" פרסם, כי בוועידה בה ישב קורבין, אמר חוסאם בדראן, כי "השיבה הביתה תהיה רק באמצעות התנגדות צבאית, ולא שום דבר אחר".

הוא גם אישר בראיון לערוץ החדשות של העיתונות האיראנית, Press TV, כי הוא פגש את עומר בכנס ואמר: "פגשתי רבים מהאחים כאן", כשהוא מכנה את ראשי החמאס אחים.

ארגון חמאס מגנה את החלטת ממשלת בריטניה להכריז עליו כ"ארגון טרור". בהודעה שפורסמה באתר חמאס, נאמר, כי הארגון דוחה את טענותיה של לונדון וטוען כי "ההתנגדות לכיבוש הינה זכות לגיטימית". חמאס גם קרא לקהיליה הבינלאומית "לחדול מן הקריטריונים הכפולים" לישראל ולפלסטינים ולבריטניה - לחזור בה מן מדיניותה שימיה כימי הצהרת בלפור "הארורה", כלשון ההודעה.

בכירי הפלגים בעזה נפגשו היום (שבת) בעקבות ההחלטה של משרד הפנים הבריטי להגדיר את חמאס כארגון טרור, כדי לדון באסטרטגיה ההתמודדות מול המהלך. בפגישה הזהירו מההשלכות של המהלך הבריטי ואמרו כי מדובר ב"תוקפנות נגד הפלסטינים". כמו כן קראו "לכל בני החורין והמזדהים עם הסוגייה הפלסטינית" להפגין מול שגרירויות בריטניה בעולם. כמו כן נקבע לקיים כנס נגד ההחלטה בימים הקרובים. כך דווח ב'כאן חדשות'.

מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, מגנה את ההחלטה של משרד הפנים הבריטי להגדיר את חמאס כארגון טרור ומכנה את ההחלטה "צעד מגונה שמביע הזדהות של בריטניה עם הכיבוש הציוני". בהודעה שיצאה מטעמו, אומר הנייה כי הטענה לפיה החשש לביטחונה של הקהילה היהודית בבריטניה הוא גורם לקבלת ההחלטה הזו שקרית. "ההחלטה הזו לא משפיעה על הארגון ולא על המאבק של העם הפלסטיני", נכתב בהודעה.

בריטניה חמאס גרמי קורבין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד