י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ברשימה המשותפת סירבו

יוזמת יו"ר הכנסת כשלה: האופוזיציה מונעת את הקמת ועדת האתיקה

ברקע החרמת ועדות הכנסת על ידי האופוזיציה בגלל דורסנות הקואליציה באיוש החברים בוועדות, ניסה יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי להקים מחדש את ועדת האתיקה אחרי חצי שנה, אך חברי הכנסת מש"ס ומהליכוד התפטרו מייד. גם במשותפת סירבו להיות הנציגים היחידים מהאופוזיציה

יוזמת יו"ר הכנסת כשלה: האופוזיציה מונעת את הקמת ועדת האתיקה
מיקי לוי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האופוזיציה הצליחה למנוע את הקמת ועדת האתיקה, ובכך מונעת את יוזמת יושב ראש הכנסת מיקי לוי שניסה לכפות עליהם את הקמת את הוועדה, אחרי שהאופוזיציה מונעת את הקמתה מזה חצי שנה.

ביום רביעי השבוע הודיע יו"ר הכנסת לוי כי הקים את ועדת האתיקה בה יכהנו חברי הכנסת יוראי להב הרצאנו שיעמוד בראשה, חברי הכנסת יעקב מרגי וגילה גמליאל מהאופוזיציה וחבר הכנסת עוסמה סעדי יכהן כממלא מקום.

מייד אחרי הפרסום הודיע חבר הכנסת מרגי כי הוא מסרב להתמנות, אחריו הגיעה גם חברת הכנסת גילה גמליאל מהליכוד והכריזה כי היא מתפטרת מהוועדה וללא נציג מהאופוזיציה הוועדה אינה קיימת. תחילה ניסו בקואליציה לגייס את חברי הרשימה המשותפת, אך אלה סירבו להיות המציגים היחידים מהאופוזיציה.

הערב (מוצאי שבת) הודיע גם המ"מ חבר הכנסת עוסמה סעדי (הרשימה המשותפות) כי הוא מבקש שלא להתמנות לחבר בוועדה, ובכך מונע את כינוס הוועדה שמחייב כאמור, לפחות נציג אחד מהאופוזיציה.

ועדת האתיקה מיקי לוי גילה גמליאל יעקב מרגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד