י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
גל הילדים

"להימנע מסגר": רה"מ בנט והשרים ידונו מחר על חג החנוכה

מחר ידונו שרי הממשלה באירועי חג החנוכה הקרב בצל העלייה בתחלואה. רה"מ בנט מבהיר כי יעשה הכול כדי להימנע מסגר נוסף, והוא מרכז את המאמצים בתחלואת הילדים

"להימנע מסגר": רה"מ בנט והשרים ידונו מחר על חג החנוכה
בנט בישיבת קבינט הקורונה, ארכיון צילום: קובי גדעון / לע"מ

ברקע העלייה בתחלואה, ראש הממשלה נפתלי בנט צפוי לכנס מחר (ראשון) דיון בהיערכות לקראת חג החנוכה בצל הקורונה, והוא ממקד את הטיפול דווקא בילדים, שהם לטענתו, עיקר התחלואה כעת.

בלשכת ראש הממשלה פרסמו הערב (מוצאי שבת) הודעה בה נאמר כי ראש הממשלה בנט מבקש להמשיך במדיניות להימנע מסגר, כאשר גם בגל הרביעי הוא נמנע מלהוריד את התחלואה באמצעות סגר, פרקטיקה בה נקט קודמו נתניהו. 

בנט ממקד את המאמץ בחיסוני הילדים, לפי לשכת ראש הממשלה "49% מהנדבקים החדשים הם בין הגילאים 0-11". הבוקר נחתו מנות ראשונות של חיסוני ילדים וביום שלישי הקרוב יחל רשמית מבצע החיסונים לילדים.

לקראת חג החנוכה ועונת המופעים, ראש הממשלה יכנס מחר דיון מיוחד בעניין ההיערכות לאירועי חנוכה, נוכח העלייה בתחלואת הילדים. "בשלב זה", נמסר, "מסתמן שהאירועים יתקיימו, על בסיס כללי התו הירוק. למארגנים יובהר, כי יבוצעו בדיקות פתע וכי התו הירוק ייאכף".

המדיניות של ראש הממשלה לגבי חיסוני ילדים היא שכנוע רך, ללא לחץ וללא כפיה - להנגיש את כל המידע באופן שקוף להורים. רה"מ מתכנן לקיים בעצמו פגישות הסברה עם מורים ומורות ועם רופאי ילדים ומשפחה, שהם, על פי המחקרים שהוצגו לו, הפונקציה המשפיעה ביותר על החלטת ההורים לחסן.

"פלח אוכלוסייה נוסף שאחראי במידה רבה לתחלואה המשתוללת באירופה הוא 'הלא מחוסנים שחושבים שהם מחוסנים' אנשים שמחוסנים בשתי מנות, שמתנהלים מתוך תודעה חיסונית גבוהה אבל למעשה לא מוגנים. מדובר ב- 950,000 ישראלים שעשו חיסון שני ולא שלישי, ורה"מ הגדיר למקד בהם מאמץ", מסרו

נפתלי בנט קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד