י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בטיחות בדרכים

בריטניה מקשיחה את החוקים: יאסר שימוש בסלולרי בזמן הנהיגה

בבריטניה מקשיחים את חוקי התעבורה והחל משנה הבאה אסור יהיה לנהגים לגעת בטלפון בזמן הנסיעה. שר התחבורה: "יותר מדי מקרי מוות ופציעות מתרחשים בזמן שהטלפונים הניידים מוחזקים בידי הנהגים"

בריטניה מקשיחה את החוקים: יאסר שימוש בסלולרי בזמן הנהיגה
שימוש בסלולר בנהיגה. אילוסטרציה צילום: unsplash

בריטניה תאסור על נהגים לצלם או לחפש שירים או שמות אנשי קשר במכשירי פלאפון בזמן נהיגה החל מהשנה הבאה, וזאת במסגרת תוכניות הממשלה להחמיר את חוקי הבטיחות בדרכים.

בשנת 2022 כבר לא יהיה חוקי להתקשר או לשלוח הודעות טקסט בפלאפונים בזמן נהיגה, אלא אם כן מדובר במקרה חירום. החל משנת 2022, יאסר על נהגים להשתמש במכשיר כדי לצלם תמונות או לשחק משחקים - כאשר מפרי החוק יעמדו בפני קנס של 200 פאונד (כ-800 שקל) ושש נקודות ברישיון.

שר התחבורה אמר שיהיה קל יותר להעמיד לדין עבריינים. השר גרנט שאפס הוסיף: "יותר מדי מקרי מוות ופציעות מתרחשים בזמן שהטלפונים הניידים מוחזקים בידי הנהגים, יהיה קל יותר להעמיד לדין אנשים המשתמשים בפלאפון שלהם ליד ההגה, אני מבטיחים שהחוק יתחיל בתחילת השנה הקרובה".

נהגים עדיין יורשו להשתמש במכשירי דיבורית בזמן נהיגה, כגון מכשיר ניווט או טלפון נייד, אם הם נמצאים בתוך המנשא המיוחד, אך ייאסר על נהגים להחזיק את המכשירים בכף היד.

שר התחבורה הוסיף: "בעוד שהכבישים שלנו מהבטוחים בעולם, נמשיך לפעול ללא לאות כדי להפוך אותם לבטוחים יותר, כולל באמצעות קמפיין "לחשוב" עטור הפרסים שלנו, שמאתגר את הנורמות החברתיות בקרב נהגים שנמצאים בסיכון גבוה".

ההחלטה הממשלתית באה בעקבות בדיקה ציבורית שמצאה כי 81% מהמשיבים תמכו בחוק. אדמונד קינג, נשיא ה-AA, איגוד המטפל ברכבים שנתקעים בכביש או מעורבים בתאונה אמר: "על ידי הפיכת שימוש טלפון נייד לבלתי מקובל מבחינה חברתית כמו נהיגה בשכרות, אנו נוקטים בצעדים גדולים כדי להפוך את הכבישים שלנו לבטוחים יותר, כדי להבטיח שהנהגים יצייתו לחוק, אנו זקוקים גם ליותר שוטרים שיעזרו לתפוס ולהרתיע את אלה שעדיין מתפתים להרים את הפלאפון ביד".

בריטניה בטיחות בדרכים טלפון נייד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד