י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דמם הוקז

נחשף ברוסיה קבר אחים המוני מזעזע ובו 675 ילדים

"אני לא מבין למה אף אחד לא יודע כלום על מה שקרה פה". כך אומר ראש צוות חיפוש קברי אחים, ויקטור איונוב, שאיתר קבר אחים עצום ובו מעל 1,300 גופות, 675 מהן של ילדים, חלקן עם סימני אלימות, אך ללא פצעי ירי 

נחשף ברוסיה קבר אחים המוני מזעזע ובו 675 ילדים
חפירה. אילוסטרציה צילום: pexels

במערב רוסיה נחשף קבר אחים מזעזע שלא נודע עד כה ובו 1,362 קורבנות נאצים - כולל 675 ילדים. הנרצחים נמצאו בקבר אחים קרוב לבסיס יחידת ה-SS של היטלר במהלך מלחמת העולם השנייה, הקורבנות כמעט כולם ללא פצעים גלויים היו עירומים וללא נעליים כאשר נקברו.

תיאוריה מצמררת אחת היא שילדים ממחנה ריכוז סמוך ידוע לשמצה שבו בכל זמן נתון שהו 300 ילדים בגילאי 14 שנכלאו באכזריות אך ורק כדי לספק דם לקצינים וחיילים גרמנים פצועים שנלחמו ליד לנינגרד - כיום סנט פטרסבורג.

ראש צוות חיפוש קברי אחים, ויקטור איונוב אמר: "אנחנו חופרים וחופרים, אבל אין לזה סוף בכלל", כך דיווח ה'דיילי מייל'.

הוא אמר כי הקורבנות לא לבשו בגדים ונעליים. "בדרך כלל נשאר משהו שנרקב, למשל סוליות, אבל לא כאן". השבוע נלקחו 50 שקים של שרידי אדם מבור הקבורה בכפר נובאיה בוריה, במחוז לומונוסובסקי באזור לנינגרד היום סנט פטרסבורג.

אלה הכילו את 415 הקורבנות האחרונים יותר ממחציתם ילדים שנאספו מקבר האחים. "בסך הכל נחפרו כאן עצמות של 1,362 אנשים, מתוכם 675 ילדים", אמר המתנדב סרגיי ברגובוי, שחיפש את העצמות.

רוב המבוגרים בקבר האחים הינן נשים, אין פצעי ירי, על מעט מאוד קורבנות נראו סימני מכות, אך באשר לרובם אין אינדיקציה לסיבת המוות שלהם. המחפשים מאמינים שיימצאו קורבנות נוספים כאשר החיפוש יתחדש לאחר החורף.

הרמז הראשון לקבר אחים התגלה כאשר שרידים של שני מבוגרים ותינוק שזה עתה נולד נמצאו לפני שנה במהלך סקירת הקרקע. זמן קצר לאחר מכן התגלו עוד 20 שלדים, ותיק פלילי בגין רצח המוני נפתח על ידי ועדת החקירה הרוסית.

כעת צפויה החקירה לקבל תפנית ותהפוך להיות מסווגת כחקירת רצח עם, כך דיווחו כלי תקשורת ברוסיה. המתנדב ברגובוי שעובד על מציאת קברים אבודים, אמר: "למען האמת נחרדתי לגמרי, למרות כל הניסיון שלי". כוחות נאצים הוצבו כמה מאות מטרים מהאתר בין 1941 לתחילת 1943, במהלך המצור על לנינגרד, כיום סנט פטרסבורג.

בסמוך התבססה גם יחידת SS. "הדבר המסתורי ביותר הוא שלא קשישים, ולא היסטוריונים מקומיים, זוכרים דבר ממה שקרה כאן", אמר מפקד החיפוש איונוב. "אין ראיות בארכיון הצבאי". האתר גם לא רשום כבית קברות. איונוב אמר: "אני לא מבין למה אף אחד לא יודע כלום על מה שקרה פה".

הסופרת סראפימה דמיטרייבה, שחקרה את מחנה הריכוז הקרוב, אמרה כי הנאצים הבינו את הזוועה שביצירת 'בנק הדם' הזה בעצמם, אפילו בזמן שבו הוא פעל. "הגרמנים עצמם הבינו את המצב הזה ולא פרסמו את המחנה", אמרה. "דיברו על 'בית היתומים', כך הוא נקרא במסמכים. הם ניסו לא להשאיר מסמכים על תרומת דם אבל יש לי הוכחות שזה כן קרה".

כיום ברוסיה הוא מוכר כמחנה ריכוז, המקום שבו הנאצים 'שאבו דם מילדים'. המחנה פעל משנת 1941 תחילת מלחמת העולם השנייה בברית המועצות ועד 1943.

דמיטרי אסטשקין, חוקר בכיר במכון להיסטוריה של סנט פטרבורג של האקדמיה הרוסית למדעים, אמר כי הנאצים שיצרו מחנה ריכוז לילדים מעולם לא נענשו. "הוורמאכט לקח דם באופן שיטתי לא רק ממבוגרים, אלא גם מילדים. הנהלים היו אכזריים, הילדים מתו", אמר.

קבר אחים שרידי גופות נרצחי השואה קרבנות השואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד