י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המלחמה באנטישמיות

נשיא גרמניה קיבל פרס פיוס יהודי - גרמני

באירוע שנערך על ידי מכון ליאו באק בניו יורק, קיבל נשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר מדלייה כאות הוקרה על מאמציו להשכין שלום ופיוס בין העם היהודי לגרמני ולהילחם באנטישמיות

נשיא גרמניה קיבל פרס פיוס יהודי - גרמני
פרנק-וולטר שטיינמאייר עם רון לאודר צילום: הקונגרס היהודי העולמי

נשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר קיבל בניו יורק ביום חמישי האחרון את מדליית ליאו-באק, הפרס מוענק על ידי מכון ליאו באק מדי שנה לאנשים שעושים מאמצים משמעותיים לפיוס גרמניה-יהודים.

בנאום קבלת המדליה הדגיש שטיינמאייר כי "אסור לנו לסבול שום אנטישמיות בגרמניה, רק כשהיהודים נמצאים לגמרי בבית ומרגישים בטוחים לחלוטין בגרמניה, אז המדינה סיימה את העבודה להביס את האנטישמיות". אמר הנשיא.

"פיוס הוא מתנה יקרת ערך לאין שיעור" אמר שטיינמאייר, הוא בירך על "נס הפיוס והסליחה לאחר מלחמת העולם השנייה" אך הוסיף כי זה "לא נס משמיים, אלא מתנה מאנשים, עבורי, עבורנו הגרמנים, הפיוס הוא מתנה יקרת ערך לאין שיעור", אמר. "אבל זה נשאר שביר ונבדק כל יום".

שטיינמאייר קרא לעמיתיו הגרמנים לשמור על ערנות: "רוע האנטישמיות הוכיח את עצמו שוב בהרבה בשנים האחרונות". ליאו באק היה אדם שנכלא במחנה הריכוז טרזינשטט במהלך מלחמת העולם השנייה, לאחר שסירב להצעות להימלט מגרמניה הנאצית. לאחר המלחמה היגר ללונדון.

המדליה ניתנה על ידי נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רונלד לאודר. "בתקופה שבה יותר מדי מנהיגי עולם שותקים, יש אדם שמדבר בבהירות מוסרית רבה, וזה אתה, אדוני הנשיא", אמר לאודר לנשיא גרמניה.

הזוכים הקודמים כללו את הקנצלרית אנגלה מרקל, הנשיאים לשעבר יוהנס ראו ויואכים גאוק, ושר החוץ לשעבר יושקה פישר.

נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר רון לאודר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד