י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מצית דיון על הר הבית

באופוזיציה מאשימים: הפיגוע כתוצאה מרפיסות של בנט ולפיד

הפיגוע הרצחני הבוקר בשערי הר הבית סמוך ונראה לכותל המערבי, מצית מחדש את הסוגיה הנפיצה של כניסת יהודים להר הבית | באופוזיציה מתחו ביקורת על התנהלות בנט-לפיד שהובילה לדבריהם למצב המתוח בבירה

באופוזיציה מאשימים: הפיגוע כתוצאה מרפיסות של בנט ולפיד
זירת הפיגוע צילום: דוברות המשטרה

בתגובה לפיגוע הירי הבוקר בו נהרג מתפלל ונפצע עוד ארבעה, במערכת הפוליטית מציתים את המחלוקת על תפילות היהודים בהר הבית, אירוע שעלול להשליך גם על שלמות הקואליציה בה חברים גם חברי סיעת רע"מ. ובאופוזיציה מאשימים את בנט ולפיד.

ראש האופוזיציה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו קרא לפעול מול החמאס בתגובה לאירוע, "חמאס שעומד מאחורי הפיגוע חייב לשלם מחיר כבד על הרצח הנפשע הזה בלב בירתנו".

חברת הכנסת מירי רגב תקפה: "הרפיסות המדינית של ממשלת בנט -לפיד וההתנהלות המכילה שלהם כלפי התנועה האסלאמית בממשלה מראה את סימניה. הטרור מרים את הראש, פיגוע שני תוך ארבעה ימים".

חבר הכנסת יולי אדלשטיין אמר בתגובה לפיגוע: "זו עליית מדרגה מסוכנת בטרור. על הממשלה לפעול בנחישות ומבלי לפזול לכיוון השותפות הקואליציוניות המצדיקות את הטרור".

חבר הכנסת עמיחי שיקלי הגיב לפיגוע: "כל אימת שנמשיך למצמץ בסוגיית הר הבית נמשיך לחטוף. ריבונות ישראלית מוחלטת בהר היא יעד אסטרטגי ומוראלי שבלעדיו לא נראה שקט", כך גם חבר הכנסת אבי מעוז שהאשים כי "הרפיסות הממשלתית מחזקת את הטרוריסטים המנסים להפיל את רוחנו".

מחבל פתח באש לעבר מתפללים: יהודי נרצח בפיגוע טרור בירושלים

חבר הכנסת איתמר בן גביר טען כי "אפשר היה למנוע התוצאות הקשות של הפיגוע״, שהוא האשים את שופטי בג״צ, לדבריו, "רק לפני כשנה בג"ץ דחה את עתירתי להציב מגנומטרים 50 מטרים בסמוך להר הבית כמו ליהודים, היום אנו מבינים שאפשר היה למנוע את התוצאות הקשות של הפיגוע".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ מסר בתגובה לאירוע; "מבקש לחזק את ידיהם של אנשי כוחות הביטחון בירושלים וקורא לכולנו להתפלל לרפואתם של הפצועים. את הטרור צריך למגר באגרוף ברזל תוך גדיעת התקווה המניעה אותו. את תומכיו צריך להוקיע ולא לצרף לממשלה".

גם בקואליציה התייחסו לפיגוע, בעוד השרים וחברי הכנסת הסתפקו בחיזוקים לכוחות הביטחון ואיחולים לפצועים, עד כה ברע״מ לא מגיבים לפיגוע הירי, אך יש מי שמאתגר את הקואליציה בנושא הר הבית שעלול להיות נפיץ מדינית אך גם בתוך הממשלה בין סיעות השמאל ורע״מ לסיעות הימניות.

שר התקשורת יועז הנדל אמר: "אף ארגון טרור לא יסיט את הצומוד שלנו לקרקע ולא ימנע מאיתנו להיות בכל מקום בארץ ישראל". תוך שהוא מצהיר לראשונה כי "נצטרך לבחון מחדש את תפיסת "המגנומטרים" הישראלית. כל אדם שנכנס לעיר העתיקה צריך לעבור בידוק זהה".

חבר הכנסת ניר אורבך (ימינה) מסר: "היום נרצח אזרח ליד הר הבית. המקום הקדוש ביותר ליהודים", תוך שהוא קורא לדון על חשיבות הגברת הלימודים על הר הבית בבתי הספר. "היום הזה מחדד עד כמה הדיון היה חשוב ורלוונטי מתמיד. כאשר הטרור מנסה לפגוע לנו בגוף אנחנו מנצחים אותו בעוצמת הרוח", אמר.

חברת הכנסת שרן השכל (תקווה חדשה) קראה שלא לתת פרס לטרור ולהשאיר את הר הבית פתוח לתפילות יהודים, "יש להשאיר את הר הבית פתוח ולא לתת פרס למחבלים, זה בדיוק מה שהם רוצים", דרשה.

פיגוע נפתלי בנט יאיר לפיד הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד