י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"קיבלתי את חיי במתנה"

הקליע חדר את התפילין - חייו ניצלו בנס: הרב משחזר את רגעי הפיגוע

ממיטת אשפוזו בבית החולים, הרב זאבי קצנלבוגן, שנפצע בפיגוע הירי בירושלים, משחזר את רגעי האימה: "אני שומע יריות, בלאגן, ולא ממש מבין מה קורה" | אהרון יהודה אימרגרין שעשה את דרכו ל'כולל' מאושפז במצב קשה: הרב אהרון יהודה בן טובה | דריכות במערכת הביטחון 

הקליע חדר את התפילין - חייו ניצלו בנס: הרב משחזר את רגעי הפיגוע
התפילין, הרב קצנלבוגן בביה"ח צילום: דוברות הדסה

בבתי החולים עדיין מאושפזים שניים מהנפגעים בפיגוע הירי שאירע הבוקר (ראשון) בעיר העתיקה בירושלים, סמוך לכותל המערבי. מצבו של אחד מהם, אהרון יהודה אימרגרין, תושב ירושלים, מוגדר קשה. שמו לתפילה: הרב אהרון יהודה בן טובה. כפי שדווח מוקדם יותר, בבית החולים הדסה הר הצופים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של אחד הנפגעים. שני השוטרים שנפצעו שוחררו לביתם.

הרב זאבי קצנלבוגן, תושב הרובע היהודי בן 46 ואב לשמונה, שיחזר הבוקר ממיטתו בבית החולים את רגעי האימה - וכיצד חייו ניצלו באורח נס. "אני עולה היום בבוקר מתפילת שחרית בכותל המערבי, עדיין עטוף עם טלית ותפילין. אני עולה לכיוון הבית שברובע היהודי", סיפר הרב קצנלבוגן.

"איך שאני מסתובב שמאלה לכיוון רחוב השלשלת מיד אחרי הסיבוב", הוא ממשיך לתאר, "אני שומע יריות, בלאגן, ולא ממש מבין מה קורה. תוך כדי, בשבריר שניה אני מקבל כאב חזק בזרוע, במקום התפילין. כשהבנתי מה מתרחש, חזרתי מיד לתוך רחבת הכותל כדי להיכנס לתוך מבנה סגור".

מחבל פתח באש לעבר מתפללים: יהודי נרצח בפיגוע טרור בירושלים

"ברוך השם מבין את הנס הגדול, את החסד שהקדוש ברוך הוא עשה לי. אני יכולתי בשניה לפספס את החיים. קיבלתי אותם במתנה", הוסיף הרב.

בתוך כך, במשטרה ובשירות הביטחון הכללי ממשיכים לחקור את הפיגוע הקטלני אותו ביצע תושב מחנה הפליטים שועפט במזרח ירושלים, בשנות ה-40 לחייו. החשש במערכת הביטחון הוא מחקיינים שינסו לבצע פיגועים נוספים בירושלים וביהודה ושומרון. בפיגוע נפצעו חמישה בני אדם, שניים מהם שוטרים. מותו של פצוע נוסף נקבע בבית החולים. שניות בודדות לאחר שהחל הפיגוע, כוחות הביטחון נטרלו את המחבל. 

הפיגוע התרחש  סמוך לשעה 09:00 בבוקר, כאשר מחבל , תושב מחנה הפליטים שועפט הגיע לעיר העתיקה כשהוא לבוש שחורים, פתח בירי לעבר אזרחים שעשו את דרכם לתפילה בכותל המערבי. לוחמי משמר הגבול השיבו באש לעבר המחבל ופגעו בו. מותו נקבע במקום. 

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ערך סיור בזירת הפיגוע בעיר העתיקה וקיבל תדרוך מהמפכ"ל, רב-ניצב יעקב שבתאי, וממפקד מחוז ירושלים, ניצב, דורון תורג'מן. בתום הביקור בזירה אמר השר: "היה פה הבוקר אירוע קשה שתופעל בצורה מהירה ומקצועית על ידי שוטרות ושוטרי משטרת ישראל".

לדברי השר בר-לב, "המחבל היה איש הזרוע המדינית של חמאס שהתפלל בעיר העתיקה באופן קבוע, שאישתו ברחה לחו״ל לפני שלושה ימים והוא השתמש בכלי נשק תקני שאינו בשימוש נפוץ בישראל. תנחומיי למשפחת ההרוג שנרצח באכזריות הבוקר בפיגוע ואני מתפלל לשלום הנפגע באירוע הקשה".

פיגוע העיר העתיקה ירי תפילין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד