י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
עם תיק תפילין בידו

הנרצח בפיגוע הקטלני בעיר העתיקה: אליהו דוד קיי הי"ד מירושלים

דם עבדיך השפוך: הנרצח בפיגוע הנורא הבוקר בעיר העתיקה בירושלים הוא אליהו דוד קיי הי"ד, תושב ירושלים בן 26 בלבד שעבד כמדריך במנהרות הכותל המערבי והיה בדרכו לעבודתו | הודעה נמסרה לבני משפחתו | למד במשך שנים בישיבת חב"ד בקרית גת ושירת בצנחנים

הנרצח בפיגוע הקטלני בעיר העתיקה: אליהו דוד קיי הי"ד מירושלים
אליהו דוד קיי הי"ד צילום: מתוך הפייסבוק

הבחור אליהו דוד קיי הי"ד, בן 26 הוא הקורבן בפיגוע הנורא הבוקר (ראשון) בעיר העתיקה בירושלים. לפרנסתו עבד אליהו דוד הי"ד ברחבת הכותל המערבי וכמדריך בהסברה במנהרות הכותל. 

אלי הי"ד בן להוריו תושבי העיר מודיעין לאחר שעשו עלייה בשנה האחרונה מדרום אפריקה, אביו ר' אבי קיי מחסידי חב"ד ביהונסבורג.

ההודעה המצערת נמסרה למשפחתו, אחרי שעות ארוכות בהן העוסקים במלאכה לא איתרו את משפחתו בגלל מחסור בפרטים מזהים.

על פי עדי ראייה במקום ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' אלי היה בדרכו לעבודתו בכותל עם תפילין בידיו וכן ליקוטי שיחות של חב"ד, וכך הוא נרצח ביריות של המחבל המתועב.

לפני שש שנים עשה עלייה מיוהנסבורג שבדרום אפריקה ובתור בחור למד שלוש שנים בישיבת תומכי תמימים חב"ד בקרית גת אצל הרב הבלין שם עשה חיל בלימודיו. לאחר לימודיו שימש כלוחם בחטיבת הצנחנים, מפקד כיתה וסמל מחלקה בבסיס הכשרה של החטיבה.

הוריו, אבי ודבורה ואחותו נעמה עלו ארצה מדרום אפריקה לפני פחות משנה, והתישבו במודיעין, כדי להצטרף לאלי ולאחיו בישראל, ולהגשים את חלומם. רק לפני מספר שבועות חגגו המשפחה את חתונת האח הבכור כתריאל ושמחו על הזכות הגדולה לחתן את בנם בארץ ישראל.

הנרצח אלי קיי הי"ד בלימודו בישיבת חב"ד בקרית גת בשנת תשע"ז (צילום: עקיבא קירשינבוים)

חבריו הרבים מתקשים לעכל את הבשורה הקשה והמרה ומספרים ל'בחדרי חרדים' על בחור מיוחד ומאיר פנים, "אדם עם עקרונות ואידיאולוגיה שהיה לו דרך מיוחדת בחייו, גם בתקופת לימודיו בישיבה וגם בתקופת גיוסו לצבא". 

הקרן למורשת הכותל המערבי ורב הכותל המערבי הגאון רבי שמואל רבינוביץ שיגרו הודעת אבל "כואבים ודומעים על הירצחו הבוקר של עובד הקרן למורשת הכותל המערבי, אליהו קיי הי"ד, על ידי רוצח שפל בדרכו לעבודתו בכותל המערבי".

"אליהו קיי ז"ל, עולה חדש מדרום אפריקה עבד כמדריך הסברה ברחבת הכותל המערבי והאיר פנים לכל אדם, עשה מלאכתו קודש. משתתפים בצערה העמוק של המשפחה", נכתב בהודעה.

גופתו של אלי הי"ד הועברה למכון באבו כביר. מסע הלוויה מחר (שני) באזור השעה 11:00 בבוקר בהר המנוחות, גבעת שאול, ירושלים שם ייטמן.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המשטרה דרשה נתיחה כדי לקשר את הקליעים שבגוף המנוח למבצע הרצח, המשפחה התנגדה וסוכם על סיטי ודם בלבד.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בפיגוע נפצעו חמישה, בינהם שני שוטרים ששוחרו מבית החולים, אחד פצוע קשה הרב אהרון יהודה בן טובה שהועבר לטיפול נמרץ והרב זאבי קצנלבוגן שנפצע באורח קל וניצל בחסדי שמים.

יהי זכרו ברוך. 

אליהו דוד קיי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד