ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הכתובת הייתה על הקיר

שערורייה: המחבל הועסק בעיריית י-ם; בנו: "בן של שהיד"

השייח המחבל קיבל משכורת מעיריית ירושלים והועסק בתיכון של משרד החינוך במזרח העיר | המחבל כתב לפני יומיים: "השנים עוברות והמילים מתחזקות עד שאללה יגיע עם מצוותו ופקודתו" |לפני כשנה וחצי אמר: "זירת הגבורה היא לעמוד מול הצוררים" | בנו פרסם היום פוסט תמיכה במעשה הרצחני של אביו

שערורייה: המחבל הועסק בעיריית י-ם; בנו: "בן של שהיד"
המחבל פאדי אבו שחידם בהרצאה בביה"ס צילום: הקול היהודי

השייח המחבל פאדי אבו שחידם, שרצח הבוקר (ראשון) את אליהו דוד קיי הי"ד ופצע שלושה נוספים בעיר העתיקה בירושלים, הועסק על ידי עיריית ירושלים בתיכון רשידיה, והרצה לתלמידיו שיעורי דת מתוכנית לימודים ירדנית.

בית הספר שייך למשרד החינוך אך תוכנית הלימודים היא תכנית ירדנית. המחבל עצמו הוגדר כמורה ללימודי אסלאם. כך דווח ב'קול היהודי'.

ביום שישי האחרון, כתב אבו שחידם פוסט שיכול ללמד על כוונתו לבצע את הפיגוע: "השנים עוברות והמילים מתחזקות עד שאללה יגיע עם מצוותו ופקודתו".

עוד בנושא:

מחבל פתח באש לעבר מתפללים: יהודי נרצח בפיגוע טרור בירושלים

הפיגוע בירושלים | תיעוד מזעזע: זעקות "הצילו, הצילו" וקולות ירי

הקליע חדר את התפילין - חייו ניצלו בנס: הרב משחזר את רגעי הפיגוע

הנרצח בפיגוע בעיר העתיקה: אליהו דוד קיי הי"ד

ביקורת על רה"מ בנט: שינה את ההודעה ל"נרצח"

שחידם אמר בנאום שמסר לפני כשנה וחצי: "אהובים יקרים, הנה זירת הגיבורים. זירת הגבורה היא לעמוד מול הצוררים, זירת הגבורה היא לומר לצורר להתרחק מאיתנו. זירת הגבורה היא להתייחס שווה בשווה למרגל ולסוחר הסמים, שניהם מזיקים לנו".

המחבל, בן ה-42, התגורר במחנה הפליטים שועפט שבמזרח ירושלים. הוא היה מוכר במערכת הביטחון כאיש חמאס מהזרוע המדינית. הוא לא נעצר בעבר על ידי שב"כ. תושבים סיפרו כי הוא מגיע פעמים רבות למסגד אל אקצא ומעודד מתפללים לא לאפשר לכוחות הביטחון להיכנס למסגד ולהתעמת איתם. הוא אף מעביר שיעורי דת באזור.

שחידם היה אב לארבעה ילדים. בצעירותו למד בתיכון לבנים בשועפאט. הוא היה חבר ב"כותלה האיסלאמית" - תא הסטודנטים המזוהה עם חמאס - באוניברסיטת אל קודס בשכונת אבו דיס. הוא למד שם תואר ראשון ושני בלימודי איסלאם ודת. לאחר מכן עבד כמורה לדת בבית ספר אל ראשידיה בשכונת ראס אל עמוד במזרח ירושלים. בעבר השתתף בפסטיבל "אל אקצא בסכנה" שארגן הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית.

אשתו ובתו ברחו לחו"ל בטרם ביצע שחידם את הפיגוע וככל הנראה ידעו על כוונתו לבצע את הפיגוע. ‏בנו פרסם פוסט תמיכה בפיגוע הרצחני והאדיר את שמו של אביו: "חיית כאריה ומתת כאריה... אלחמדולילה אני בן של שהיד".

בן המחבל בפוסט תמיכה והאדרת שמו של אביו/ הקול היהודי

ראש עיריית ירושלים משה ליאון, נשאל היום בראיון לרשת ב' האם הופתע שהמחבל היה מורה בבית ספר של עיריית ירושלים, וענה: "הפיגוע הבוקר הוא עליית מדרגה ואני קורא לתגבר את כוחות הביטחון - אבל לא מסוכן פה. המפגע הוא מורה בבי"ס עירוני - שמלמד לפי התוכנית של הרשות הפלסטינית. זאת שערורייה שהתוכנית הזאת קיימת כבר 50 שנה"

ארגון הטרור חמאס מסר לאחר הפיגוע: "מבצע הפיגוע הוא השייח׳ פאדי אבו שחידם, אחד ממנהיגי חמאס בשועפאט שבמזרח ירושלים. השהיד שלנו בירושלים העביר את חייו בין הטפה לג'יהאד, וכל חלקי העיר וצדדי מסגד אל-אקצא מעידים עליו, והנה הוא עולה היום לאחר קרב הירואי בו לחם. כוחות הכיבוש, תוך גרימת מוות ופציעות".

אריה קינג סגן ראש עיריית ירושלים מסר: "כסגן ראש העירייה אינני מתפלא לנוכח העובדה שהמחבל ימ"ש וזכרו, עבד כמורה בבית ספר שמתוקצב על ידי משרד החינוך והעירייה".

"שנים שאני קורא לראשי העיר ולשרי החינוך, לפקח על התכנים שמועברים בבתי הספר שמתוקצבים על ידי הממשלה והעירייה, לצערי הרב למרות היותי סגן ראש העירייה, פעם אחר פעם אני וחבר המועצה יונתן יוסף, מוצאים את עצמנו בדעת מיעוט".

"חובתנו לפקח על התכנים שמועברים לתלמידי העיר, כי אי אפשר לסמוך על הפיקוח של משרד החינוך. תנחומיי למשפחת הנרצח ואיחוליי רפואה שלמה והחלמה מהירה לפצועים, מי יתן ונזכה לראות בנקמת ה' את דם בניו שנשפך במבואות לבית ה'".

 

 

 

 

 

פיגוע ירי עיר העתיקה בירושלים מחבל משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד