כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הפרויקט הגרנדיוזי

קשה מדי לביצוע: חלומו של ראש ממשלת בריטניה נגנז

חלומו של בוריס ג'ונסון על גשר או מנהרה בעלות של 20 מיליארד ליש"ט שתקשר בין צפון אירלנד וסקוטלנד ואנגליה, ירד מהפרק, לאחר שבדיקה רשמית מעמיקה הראתה כי הפרויקט הגרנדיוזי יקר וקשה מדי לביצוע

קשה מדי לביצוע: חלומו של ראש ממשלת בריטניה נגנז
כביש. אילוסטרציה צילום: unsplash

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון דיבר שוב ושוב על רצונו לבנות יכולת תחבורה קבועה על פני הים האירי. הוא ביקש מיו"ר הרכבות סר פיטר הנדי, לערוך בדיקת היתכנות לפרויקט כחלק מסקירה רחבה יותר כיצד להגביר את הניידות ברחבי בריטניה. תוצאות הבדיקות צפויות להתפרסם השבוע, אך 'הסאנדיי טלגרף' דיווח כי תוצאות הבדיקה יביאו לביטול בניית הגשר או המנהרה בעתיד הנראה לעין.

מקור ממשלתי אמר לעיתון: "פיטר הנדי בדק אם זה סביר ומעשי, והוא מסיק שזה יהיה מאתגר מבחינה טכנית כרגע, זה לא אומר שזה לא יהפוך לכדאי מתישהו בעתיד, אבל כרגע זה יהיה מאוד מאוד קשה ויקר".

ג'ונסון הציע לראשונה גשר לצפון אירלנד לפני שלוש שנים, אך הוא נדחה על ידי מומחים רבים שהזהירו כי בניית הגשר של 20 מייל מסקוטלנד תהיה אתגר לוגיסטי עצום. הרעיון הראשוני של גשר נדחה בגלל החשש מרוחות חזקות בים האירי, שידרשו לסגור את החיול. במקומות שונים תוואי הגשר חוצים מים בעומק של יותר מ-1,000 מטרים, מהלך שמצריך את מגדלי התמיכה הגדולים ביותר שנבנו אי פעם.

כזכור בפברואר 2020, בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה, שקל ברצינות לבנות גשר בעלות של 20 מיליארד ליש"ט בין צפון אירלנד לסקוטלנד ואנגליה.

ג'ונסון בעבר דיבר על התלהבותו מפרויקט התשתיות המסיבי שעלול לעלות 20 מיליארד ליש"ט ולקשר את סקוטלנד עם צפון אירלנד. המרחק בין המדינות שנמצאות תחת 'בריטניה' הוא כ-300 קילומטרים.

הוא אמר כי ההצעה היא נושא רציני, ונמצא בבדיקות כדי לבדוק האם ניתן לבנות את הגשר, היכן הוא יכול להתחיל והיכן הוא יסתיים ואיך הוא יכול להיראות, אך לבסוף המהלך לא יצא אל הפועל

בניית גשר בוריס ג'ונסון ראש ממשלת בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד