כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
המפקד הודה

תשעה מלחים איראנים נהרגו בעימותים עם הצי האמריקני

מפקד בכיר במשמרות המהפכה הודה כי תשעה מלחים איראנים נהרגו בעימותים עם הצי האמריקני, זאת מבלי לספק פרטים או עיתוי של התקרית

תשעה מלחים איראנים נהרגו בעימותים עם הצי האמריקני
ספינה עולה באש-ארכיון צילום: צילום מסך

מפקד חיל הים של משמרות המהפכה הודה כי בעימותים עם הצי האמריקני נהרגו 9 מלחים שלו, מבלי לספק פרטים או עיתוי של תקרית כלשהי.

האדמירל אלירזה טאנגסירי נאם בכנס צבאי ביום ראשון, ואמר שלצי משמרות המהפכה היו "תשעה קדושים" בעימותים ישירים עם הצי האמריקני, אך הם הצליחו "להחזיר מכה לאמריקה תשע פעמים".

הוא לא פירט אם הם נהרגו בתקרית אחת או בכמה תקריות לאורך תקופה, אבל ההתייחסות שלו למכות שחטפה אמריקה תשע פעמים, הצביעה בבירור על שורה של תקריות לאורך כמה שנים. כך מדווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

טאנגסירי התייחס לתקרית באוקטובר האחרון שבה לפי איראן הצי שלה עצר את ארה"ב מ"לגנוב נפט ממכלית", איראן אז תפסה ספינה עם דגל וייטנאם שהובאה לנמל איראני. איראן המשיכה בטענותיה לניצחון נגד הצי האמריקני במשך כמה ימים, וסיפקה גרסה סותרת של הסיפור.

טאנגסירי אמר גם כי בשל כמה שיקולים לא נחשפו כמה עימותים בין איראן לכוחות ארה"ב, ארה"ב מעולם לא דיווחה על תקרית רצינית עם הצי האיראני, מלבד יריות אזהרה בעבר.

בחודש מאי, ספינה של משמר החופים האמריקני ירתה 30 יריות אזהרה לעבר שתי סירות תקיפה מהירה של משמרות המהפכה. גם בחודש אפריל ספינות מלחמה אמריקאיות ירו יריות אזהרה לעבר סירות מהירות של משמרות המהפכה. לאחרונה מל"טים ומסוקים איראניים מטרידים מעת לעת ספינות של הצי האמריקני במפרץ הפרסי או בים עומאן.

משמרות המהפכה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד