כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אנטישמי מכוער

פוליטיקאי כינה סנאטורית ניצולת שואה במספר שעל ידה

הפוליטיקאי הימני האיטלקי פאביו מרוני התייחס לסנאטורית היהודיה של מילאנו ליליאנה סגרא, ששרדה את מחנה הריכוז אושוויץ, לפי המספר שמקועקע על זרועה, ולא בשמה - ועורר סערה גדולה במדינה

פוליטיקאי כינה סנאטורית ניצולת שואה במספר שעל ידה
מספר על זרועו של ניצול שואה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פוליטיקאי איטלקי בשם פאביו מרוני, פרסם פוסט בפייסבוק בעקבות ויכוח על חיסוני קורונה, בו כתב: "כל מה שהיה חסר בדיון על חיסונים זו היא 75190", הוא התכוון לסנאטורית היהודיה של מילאנו, ניצולת השואה ליליאנה סגרא, הפוסט הוסר לאחר שחברים במפלגה השמאל מרכז קראו לו להתנצל: "ההשוואה בין חיסונים לפאשיזם נאצי פוגעים בהיסטוריה ובאנושות". כך דווח ב'ישראל היום'.

בתגובה, מרוני תחילה אמר כי לא העריך את הקביעה של סגרא כי החיסונים הם הדרך היחידה לצאת מהמגיפה, וטען כי היא לא רופאה. עוד אמר כי השתמש במספר במקום בשמה "כדי להימנע מחסימה בפייסבוק". אולם, בהמשך פרסם התנצלות פומבית ואמר: "באקלים של שנאה, לצערי הבעתי את מחשבותיי בצורה שגויה לחלוטין". ההתנצלות של מרוני לא הרגיעה את הרוחות. נשיא הקהילה היהודית של מילאנו, ווקר מגנאגי, שאמר כי "זה בלתי נסבל שאדם שמכהן בתפקיד ציבורי ישתמש במונחים שפלים".

הגינוי החריף ביותר הגיע מהאגודה הלאומית של הפרטיזנים האיטלקים. נשיא האגודה, רוברטו סנטי, אמר כי דבריו של מרוני הם "בלתי מקובלים ומבישים. מרוני השתמש בשפה של הנאצים, שבה ביטלו את אישיותם של מי שהגיעו למחנות הריכוז".

זה אינו המקרה הראשון שבו סגרא סובלת מאמירות אנטישמיות. לסגרא הוצמדה אבטחה עוד בשנת 2019 בשל איומים על חייה, ואלו רק החריפו בעקבות הקורונה. לאחר קריאתה בתחילת השנה לציבור האיטלקי ללכת ולהתחסן - הקריאות נגדה גברו. "אני לא מפחדת מהחיסון, אני מפחדת מהמחלה," היא אמרה בפברואר השנה. סגרא, שנולדה במילאנו, הפכה לסנאטורית לכל החיים מטעם נשיא איטליה סרג'ו מטרלה בשנת 2018 ,לאור תרומתה לקידום לימודי השואה בציבוריות האיטלקית.

סנאטור איטליה שואה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד