כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נכנעו ללחץ

בוטלה ההפיכה הצבאית בסודן: ראש הממשלה חמדוק הוחזר לתפקידו

ראש הממשלה המודח של סודן, עבדללה חמדוק, הוחזר אתמול לתפקידו על ידי מפקד הצבא, שבועות אחדים לאחר שהאחרון הדיח אותו מהתפקיד במטרה לשלוט במדינה עד הבחירות הצפויות להתקיים בעוד כשנתיים

בוטלה ההפיכה הצבאית בסודן: ראש הממשלה חמדוק הוחזר לתפקידו
ראש ממשלת סודן המודח עם בכירים בצבא צילום: ממשלת סודן

ההפיכה הצבאית שבוצעה בסודן בידי מפקד צבא סודן הגנרל עבד אל פאתח אל בורהאן, בוטלה. בורהאן עמד עד כה בראש המועצה המשולבת של אנשי צבא ואזרחות, שהרכיבו ביחד את התחליף לממשלה הסודנית, שהודחה עם כליאתו של הנשיא לשעבר עומאר אל באשיר, אחרי שזה שלט בסודן שלטון ללא מיצרים במשך שלושה עשורים.

הגנרל עבד אל פאתח אל בורהאן הדיח לפני שבועות אחדים את ראש הממשלה עבדללה חמדוק כמו גם רוב שרי הממשלה, בטענה שאלו קידמו הסתה נגד הצבא ונגד מוסדות אכיפת החוק והסדר. עם זאת, אל בורהאן התחייב שתהליך המעבר לממשל דמוקרטי יימשך במלוא המרץ, וכי הבחירות הראשונות יתקיימו במועד שנקבע זה מכבר, בעוד כשנתיים. הצעד שבוצע אתמול בא לאחר לחץ כבד מאוד של הקהילה הבינלאומית, ואיומים בהטלת סנקציות חריפות על סודן אם זו לא תחזור באופן מיידי להתנהל תחת שלטון אזרחי.

בהודעה שהתפרסמה על ידי צבא סודן נמסר כי המפקד אל בורהאן וראש הממשלה חמדוק סיכמו על חזרתו של חמדוק לתפקיד. הוא יעמוד בראש ממשלת טכנוקרטים המוסכמת על שני הצדדים, ויפעל יחד עם אל בורהאן במטרה להגיע עמו לעמק השווה בכל הנושאים המצויים במחלוקת. בהפגנות נגד ההפיכה הצבאית כבר נהרגו עשרות בני אדם לפי פרסומים רשמיים, ויתכן שמספרם מגיע למאות.

העובדה שהצבא ששלט עד כה במדינה הטיל צנזורה חזקה מאוד על דיווחים מאזורי ההפגנות ומרחבי המדינה בכלל, לא אפשרה לדעת את המספרים המלאים.

סודן הפיכה צבאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד