כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"העולם היהודי היה בוער"

טרקטורים פירקו בית כנסת; ספרי התורה חולצו

הריסת בית כנסת חניכי הישיבות בבית שמש - תושבים זועמים: "ראה"ע עליזה בלוך רוצה לנקום בציבור הליטאי על הפוליטיקה העירונית" | גבאי בית הכנסת: "ניסינו להגיע להידברות - אין עם מי" | המתפללים: "אין שום בית כנסת אחר באזור" | העירייה: "הוצא צו הריסה למבנה שהונח שלא כדין"

טרקטורים פירקו בית כנסת; ספרי התורה חולצו
הריסת בית הכנסת חניכי הישיבות בבית שמש צילום: באדיבות המצלם

טרקטורים ופועלים מטעם עיריית בית שמש הגיעו הבוקר (שני) להרוס את מבנה בית הכנסת של חניכי הישיבות ברחוב עמוס שברמה ג'. למרות זעקות השבר של התושבים, פירקו הפקחים את המבנה בכח.

בתיעודים שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראים המתפללים נכנסים לבית הכנסת ומוציאים את ספרי התורה החוצה שלא יינזקו חלילה.

מתפללי בית הכנסת סיפרו כי ביקשו לנהל שיח עם ראה"ע עליזה בלוך על מיקום בית הכנסת אך נתקלו באטימות. לדברי תושבים מדובר בנקמה מכוונת כנגד הציבור הליטאי שמתפלל בבית הכנסת, וזאת על רקע המשברים הפוליטיים במסדרונות העירייה.

מתפללי בית הכנסת ציינו גם שאין בית כנסת אחר באזור, והמצוקה היא חריפה. הם הבטיחו שייצאו למאבק חריף כדי לקבל את המגיע להם בדין. "מזעזע לראות איך מתייחסים לבית כנסת במדינת ישראל. אם תמונה כזו הייתה מגיעה הבוקר מאירופה, העולם היהודי היה בוער".

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "הוצא צו הריסה למבנה שהונח שלא כדין. התקיים בין הקהילה לעירייה שיח במהלכו הוצעו חלופות להם הקהילה סירבה. המשטרה סייעה לעירייה בביצוע הצו בהתאם למדיניות העירייה בהנחת מבנים בשטחים ציבוריים. אנשי הקהילה לא פנו לבימ"ש לבקשת עיכוב ולכן הצו בוצע כדין. השיח אל מול הקהילה יימשך במטרה לייצר חלופה הולמת".

 

בית שמש עליזה בלוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד