כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סיור מוחות

אימפריה: בית הספר שמצמיח בוגרות מבוקשות בתחומי העיצוב, המדיה והפרסום

הצצה אל תוככי 'סיעור מוחות' - בית הספר הותיק שמצמיח את הבוגרות המבוקשות ביותר בתחומי העיצוב, המדיה והפרסום

אימפריה: בית הספר שמצמיח בוגרות מבוקשות בתחומי העיצוב, המדיה והפרסום
תערוכת עיצוב צילום: יח"צ

היום סיעור מוחות הוא כבר אימפריה של ממש, עם מאות בוגרות שהשתלבו במקצועות מבוקשים בחברות הגדולות ביותר בשוק, אבל אנחנו סקרנים לדעת, איך הכל התחיל?

"סיעור מוחות הוקם לפני 16 שנה" מספרת המייסדת והמנהלת המיתולוגית של סיעור מוחות, מרים שרביט "אחרי 22 שנה בתחום המיתוג והפרסום, ראיתי שהשוק החרדי החל לגלות את העולם הזה. משרדי פרסום חרדים ראשונים החלו לקום ובלית ברירה העסיקו רק עובדים מהמגזר הכללי. החלום שלי היה ללמד בנות חרדיות איך עושים את זה הכי טוב שיש ולשלב אותן במשרדים החרדים. וברוך ה' ההשקעה הרבה הוכיחה את עצמה, חלק מהבוגרות הראשונות שלנו הפכו מיד לחלק בלתי נפרד מצוות עיתון משפחה והן עדיין שם, עושות עבודה מדהימה".

"את בית הספר הקמתי" מוסיפה שרביט "בהבטחה אישית לעצמי ולתלמידות, שתמיד נהיה בשורה הראשונה בחזית ונוביל את התחום. והכי חשוב, כל הזמן נישאר עם יד על הדופק, השוק מתפתח ומשתנה במהירות מסחררת ואנחנו תמיד נתחדש ונצמח יחד אתו. עוד הבטחתי לעצמי, שבית הספר שלי לא יהיה סתם עוד מוסד לימודים, רוכשים ידע והולכים. אלא מקום שיהיה גם בית מקצועי וחממת גידול, שתסייע לתלמידות לצמוח גבוה. אמנם בלי עין הרע אנחנו מקום גדול, אך זה לא מפריע לנו להיות אינדיבידואליים ולתת לכל אחת את מה שהיא צריכה כדי להצליח".

לחצו כאן והצטרפו למסלולים המבוקשים ביותר>>>

ואיך זה עובד עד כה?

"כדי להבין עד כמה סיעור מוחות משפיע על הקריירה ועל החיים האישיים של הבוגרות" משיבה שרביט, אתן כדוגמא שיחה שקיבלתי ממש השבוע, מהבוגרת שרה מאיר. כיום יש לה משרד מיתוג אסטרטגי לעסקים נועזים והיא עובדת רק עם עסקים גדולים מאד בין במגזר הדתי ובין במגזר הכללי. היא סיימה לפני חמש שנים ומלבד התייעצויות מדי פעם אין לנו קשר יומיומי, לפני כמה ימים אני מקבלת ממנה שיחה שהפתיעה וריגשה אותי: "פתאום נזכרתי" אמרה לי שרה: "נזכרתי בכל מה שעשית עבורי וכמה שהאמנת בי, כל הכוח היכולת והפוטנציאל שקיבלתי. ורק רציתי להגיד לך תודה ושתדעי שהדברים שרכשתי אצלך מלווים אותי כל הזמן, הרבה ממי שאני היום זה בזכות סיעור מוחות, שם גיליתי את הקסם אז שוב תודה".

"זה כל כך ריגש אותי, מדובר בתלמידה שסיימה כבר לפני כמה שנים ופתאום זה מגיע אלי באמצע היום" מתרגשת שרביט "היא כל כך הצליחה בעולם הפרסום והמשרד שלה פרץ בצורה מטאורית. זה שהיא נזכרה בי פתאום הזכיר לי למה אני עושה את כל זה. להגשים את השאיפה שלי: כל אחת שעברה בסיעור מוחות, תתברג במקומות הנחשקים ביותר בשוק. וזו הסיבה שאני מלווה אותן מהרגע שהן נכנסות ומעניקה להן את כל הידע והכלים שהן צריכות כדי להיות הטובות ביותר בתחומן".

קהילת בוגרות שהיא משפחה

"את מהות החיבור העמוק בין הבוגרות לבית הספר" מוסיפה שרביט "ניתן לראות בקהילת הבוגרות המגובשת של סיעור מוחות. אנחנו מנהלות עשרות קבוצות וואטסאפ וגם קבוצות סלאק לאלו שאינן מחזיקות וואטסאפ. בקבוצות חברות כ- 2,000 נשים ובנות, תלמידות ובוגרות מכל הזמנים. כל שבוע אנו מעלות תוכן מקצועי וחדשני המעדכן ותורם ידע על החידושים האחרונים בשוק. הקהילה שהקמנו מעניקה גב ותמיכה לבוגרות ומסייעת להן בתהליך פתיחת העסק או קבלה למשרה שהן מחפשות".

"מלבד היחס האישי לכל תלמידה והמקצועיות בתוכנית ההכשרה, מאפיינת את בית הספר ההתעדכנות חסרת הלאות המתרחשת בו מדי שנה. צוות בית הספר לעולם לא שוקט על שמריו. היא שוקדת תמיד לעדכן את תוכנית הלימודים כך שתעשה שימוש במגוון הטכנולוגיות הקיימות בשוק. ההנהלה מעשירה ומפתחת באופן מעורר השתאות את הידע המקצועי של כל תלמידה, כך שכל אחת מהן תסיים את הקורס כשהיא מוכנה, טכנולוגית ומעשית, להיכנס לשוק העבודה ולשחות בו עם ידע רלוונטי וממשי".

איך האווירה החברתית בסיעור מוחות?

"מה שמיוחד אצלנו בסיעור מוחות, שיחד עם הרמה המקצועית הבלתי מתפשרת, אנחנו לא מתפשרים על סטנדרטים חשובים אחרים. אנו שומרות מאד על צביון של מקום לימוד חרדי, החומרים שאנו עובדות איתם מבוקרים מבעוד מועד. ובכלל האווירה הכללית היא של מקום שיכול להתאים לכל בחורת סמינר שעושה את צעדיה הראשונים בתחום. בעיני זה דבר מאד חשוב, שאני מקפידה לשים עליו דגש באופן מיוחד. מגיע לכל בת ישראל לקבל את הלמידה הכי טובה, בסביבתה הטבעית הצמודה לערכים ולדרך שגדלנו עליה. גם צוות ההוראה של סיעור מוחות, שמורכב מאנשי המקצוע הטובים ביותר, מתודרכים על ידי הצוות שלנו לגבי חומרי הלימוד והאווירה הכללית שהם משדרים. אנחנו עושים זאת גם עם מרצים שאנו מביאים מבחוץ כדי שיהיה נעים ונוח לכולן".

לחצו כאן והצטרפו למסלולים המבוקשים ביותר>>>

מה החזון שלך לעתיד?

"קודם כל להמשיך לגדול ולהתפתח" עונה שרביט "הייתי רוצה לאפשר לכמה שיותר בנות להצליח בתחום הזה ולתת להם מסלול בטוח להצלחה. ועוד הייתי רוצה להמשיך ולהוביל את התחום בחדשנות, כל תחום חדש שנולד, אנחנו רוצות ללמוד אותו ללמד אותו ברמה הגבוהה ביותר. החלום שלי הוא, שהעבודות של בוגרות סיעור מוחות יוכלו לפאר את המוזיאונים הגדולים בעולם, שאת היצירות שלהן ילמדו בבתי ספר לעיצוב ולפרסום כדוגמא לעבודה מקצועית ויצירתית.

אנחנו מקבלות כל הזמן פידבקים חיוביים שאומרים לנו שאנו בדרך הנכונה. למשל, לא מזמן ביקרה בבית הספר המפקחת הארצית של משרד הכלכלה ואמרה: "אני עוברת בעשרות מוסדות לימוד בכל רחבי הארץ, הן במגזר הכללי והן במגזר החרדי, המקום שלכן מוביל עליהם בהרבה". היא לא היחידה, מפקח התעסוקה הארצי גם שלח לי מייל אישי וכתב: "אני מבקר בתערוכות בכל רחבי הארץ, אצלכן תמיד התערוכות הכי טובות". גם אנשי מקצוע מהתחום מהללים ולא חוסכים בשבחים למשל מרצה שלנו בשם איזי נסלרוד, מעצב, אמן ומרצה גם בשנקר. הוא אומר תמיד שהוא לא רואה הבדל ברמה המקצועית בין שנקר אלינו (שנקר היא מכללת העיצוב והאומנות הכי טובה בארץ) . יש פה גם מימד של קידוש ה' שמרגש אותי באופן אישי, אנשים חילוניים לחלוטין באמת מתפעלים מהבוגרות שלנו ומרמת הלימוד".

אז מה בעצם את אומרת לנשים ונערות שמתחברות לתחום?

"דבר ראשון אני אומרת להן, לא לוותר על החלום שלהן. ודבר שני אני מזמינה אותן להכיר את הנבחרת של סיעור מוחות, בוגרות שלנו שהגיעו הכי רחוק שאפשר. היום הן עובדות בחברות המובילות ביותר במשק ואחראיות על פרויקטים ענקיים. המוכשרות הללו מעצבות את המחר ואני כל כך גאה להיות זו שפתחה להן את הדלת לעולם המופלא הזה. הנה מדגם מייצג מהן וזה מה שיש להן לומר על סיעור מוחות: "הלימודים בסיעור מוחות היו אחד הצעדים החכמים שיכולתי לעשות בחיים שלי. הייתי הנדסאית תוכנה, אבל לא מצאתי את עצמי, הרגשתי שאני אבודה בחיי המקצועיים. רק כשנכנסתי לתחום העיצוב, התחלתי להרגיש שאני חיה ונהנית מהעבודה היומיומית שלי. אני מייחסת את תחושת הסיפוק וההצלחה שלי לחוויית הלמידה וכמות המידע שרכשתי. מה שמייחד בעיני את סיעור מוחות משאר בתי הספר בתחום, הוא שיטת עבודה המותאמת לעולם שבחוץ. הלימודים הם לא תיאורטיים, אלא מחוברים ומתואמים לעבודה בפועל. הצוות והמרצות תמיד שם בשביל לשמוע ולעזור במה שרק אפשר, העיקר שתצליחי. הם נותנים את כל הכלים האפשריים בשביל שתוכלי לפרוץ ולהצליח במקצוע שלמדת. כיום אני שכירה באחד ממשרדי אדריכלות הנוף הכי מצליחם בארץ. אני מתעסקת בעיקר בהדמיות, וחוץ מזה אני גם עצמאית. כשהשאיפה היא להתרכז רק בעסק שלי וברוך ה' אני מאד קרובה לשם". כך מספרת הודיה מסטשי, בוגרת מסלול עיצוב פנים והום סטיילינג בסיעור מוחות.

סיעור מוחות – חממה להצלחה

הודיה היא לא היחידה, גם יהודית צאל, בעלת סטודיו BRIDGE ובוגרת קורס 'אקסטרה' לפרסום וארט-דיירקשן משתפת: "כחלק מעבודתי בסטודיו לפרסום ומיתוג שהקמתי, יוצא לי לשכור פרילנסריות בתחום. כשמגיעים אליי תיקי העבודות שלהן – אי אפשר לפספס את ההבדל הענק והמהותי בין אלו שלמדו בסיעור מוחות לבין אלו שלא. התוצאות לפעילות ההנהלה מראות את עצמן בשטח, ותיקי העבודות של בוגרות סיעור מוחות הם ליגה אחת מעל כולם. גם כיום אני חוזרת לקורסים בסיעור מוחות, מכיוון שברור לי ללא ספק שאצא מרוצה ומלאה בכלים מקצועיים שיעזרו לי להמשיך ולהצליח". הליווי האישי והמתמיד הזה גם הרבה אחרי סיום הלימודים, מהווה פקטור מרכזי ומעניק יתרון על פני כל מקום אחר. המסירות והעזרה שמוגשות בכיף ובאהבה במהלך תקופת ההשמה והדאגה אישית לכך שכל תלמידה תסתדר במקום העבודה המיועד לה, הם מצרכים חשובים במתכון להצלחה. "לפעמים אני צריכה להזכיר לעצמי בכוח שאני לא בת יחידה". מתפעלת חני ארמוני, בוגרת קורס צילום בסיעור מוחות ועצמאית בתחום "בכל פעם שאני מסיימת שיחת טלפון מוצלחת עם לקוח שנשלח אליי דרך הצוות בסיעור מוחות אני לוחשת לעצמי בהתפעמות: והרי יש להם עוד מאות תלמידות! איך הם דואגים לי כאילו הייתי יחידה?"

סיעור ג'ובס – ליווי לכל בוגרת עד להשמה

"אני הייתי בין הראשונות שנכנסו לשוק העבודה בזכות סיעור מוחות" מאירה ויסלובסקי שעובדת כבר למעלה מעשור בסיעור מוחות ובין השאר מובילה את מחלקת ההשמה: 'סיעור ג'ובס', צוללת איתנו אחורה בזמן: "הייתי במחזור הראשון של סיעור מוחות. לפני 15 שנה, זו הייתה בשורה! היינו צמאות למקום חרדי ומקצועי שייתן לנו את הידע הזה. בשנה השנייה ללימודים עוד לפני שסיימתי ללמוד, קבלתי הצעה שהגיעה כמובן, דרך סיעור מוחות. עבודה כמעצבת במשרד פרסום 'אגס' – לקבל עבודה אמיתית על פרויקטים מעניינים, עוד לפני שהלימודים מסתיימים זה הגשמת חלום גדול פשוטו כמשמעו לכל סטודנט באשר הוא. לאחר שנה של עבודה מלאת סיפוק, קבלתי הצעת עבודה אתם כבר יודעים לבד ממי... לחזור למקום שבו גדלתי ולעבוד בסיעור מוחות, מבחינתי אין כבוד יותר גדול מזה"

"כי ככה זה בסיעור מוחות, גם אם את כבר עובדת ומסודרת עם משרה, עדיין ממשיכים לדאוג לך להשתדרג, להתקדם לשלב הבא ולכבוש עוד ועוד יעדים. מחלקת ההשמה 'סיעור ג'ובס' נבנתה והתמסדה במהלך השנים מתוך השטח, עשרות מעסיקים פונים אלינו והם מתבטאים ממש כך: "אנחנו סומכים על המילה שלכם, על מי את ממליצה? תני לי את השתיים הכי טובות, מה את אומרת מי תהיה לי יותר טובה?". הם יודעים שאצלנו שמים דגש על דיוק בהתאמה וחיבור מקסימלי בין דרישות המעסיק לבוגרות" אומרת מאירה "אני מוצאת את עצמי ימים שלמים מניחה את כל המשימות האחרות בצד, ומתמסרת רק לעניין הזה. יש חשיבות מאד גדולה למערכת הזו, ולגלגל המדהים הזה - של ההשמה. מאד מרגש אותי מאד לפגוש בוגרות שלא מזמן דאגנו להן ללקוח הראשון, והנה הן כבר מגייסות בעצמן בוגרות לעסק שלהן. כשסטודיו שלם מורכב מבוגרות סיעור מוחות כולל הארט דיירקטור או המנהלת סטודיו - זה נחת! ויש עשרות כאלה תכל'ס אני יכולה להגיד בביטחון ובצורה חד משמעית: כל בוגרת שלנו שהשקיעה בלימודים והתמסרה לפורטפוליו שלה - מסודרת בעבודה שווה מאד. אני רואה בכל מה שקשור להתעסקות בהשמה - שליחות, נוצרים פה חיבורים מרגשים בין מעסיקים לעובדות שמפרנסות בכבוד בתים של תורה".

בשורה התחתונה, אם את מתחברת למקצועות: עיצוב ותקשורת חזותית, פרסום מיתוג קופי ויחסי ציבור, אפיון עיצוב ובניית אתרים, מולטימדיה עריכה וצילום וידאו, צילום סטילס, אנימציה ותלת מימד, עיצוב ואדריכלות פנים, הנדסת אדריכלות, מציאות רבודה ומדומה, איור דיגיטלי או לכל נושא שקשור בעיצוב ותקשורת. תדעי שסיעור מוחות הוא הבית הכי טוב והכי מקצועי, ששם דגש מיוחד על ליווי צמוד והשמה בתפקידי מפתח מרתקים ומאתגרים.

לחצו כאן והצטרפו למסלולים המבוקשים ביותר>>>

סיעור מוחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד