י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נשים הולקו בפומבי

עדויות מ'לב טהור': "הכינו אותנו לשחוט את הילדים אם יגיעו חיילים"

אם חשבנו שכבר שמענו הכל על הזוועות שמתחוללות בתוככי הכת 'לב טהור' שבגואטמלה. בתיעודים חדשים שהגיעו לידי 'בחדרי', נראים פליטי הכת האכזרית מתארים הוראות והנהגות מסמרות שיער. "היה אסור לבכות, יותר מהכאב של המכות, כאבה לי הבושה הגדולה שכולם רואים אותי" 

עדויות מ'לב טהור': "הכינו אותנו לשחוט את הילדים אם יגיעו חיילים"
ילדי לב טהור צילום: באדיבות המצלם

העדויות המחרידות מתוככי כת 'לב טהור' ממשיכות להיחשף, מדובר בעדויות שסופרו מול מצלמות ומגלות כי ראשי הכת שחלקם עומדים בפני עונשי מאסר כבדים בארצות הברית, תכננו לרצוח את הילדים פשוטו כמשמעו באם חיילים או שוטרים יבואו לחלץ ולנתק אותם מהכת.

בתיעוד מצמרר שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נשמעת אחת הניצולות מהכת, מספרת על התכנון של ראשי הכת ליום שבו אולי יפשוט כוח צבאי על המחנה וינסה לחלץ את הילדים לחוף מבטחים. "אמרו לנו שאם יבואו לקחת את הילדים אנחנו צריכות לקחת את הילדים לחלק האחורי של המבנים, ולשחוט את הילדים כמו קורבן, הם אמרו להתחיל לשחוט את הקטנים קודם, כדי שהגדולים יבינו מה מתרחש". כך בעדותה המצמררת והבלתי נתפסת.

במכתבים שפרסמו ראשי הכת נאמר לחברים בה כי חייבים למסור את הנפש אם הם יאלצו לחיות מחוץ לכת. ראשי הכת אמרו מול מצלמה, כי הם מעדיפים למות מאשר לחיות כמו גויים. בתיעודים מספרים כמה ניצולים את חוויותיהם הנוראיות. אחת מהם היא אם צעירה שמספרת על העונשים הכבדים שנשאו בהן נשות הכת: "הלקו אותי מול כולם, כולם עמדו וצפו איך מלקים אותי עם חגורה, אחר כך הייתי צריכה להודות לאשה שהלקתה לי ולנשק לה את היד בפני כולם". לדבריה, "שפרה גולדמן וגיטל מינדל רוזנר היו מלקות אותנו קשות".

עוד היא מספרת בצמרמורת, "אני הייתי צריכה ללכת למנהלת ולבקש בעצמי את המלקות שמגיעות לי כביכול. קשרו אותי עם גארטעל (אבנט חסידי) ופשוט הלקו אותי בפני כולם, אם בכיתי חטפתי יותר מכות, היה אסור לבכות, יותר מהכאב של המכות, כאבה לי הבושה הגדולה שכולם רואים אותי במצב כזה".

מנדי לוי, ניצול נוסף שהתראיין בשבוע שעבר ל'בחדרי חרדים' מספר בתיעוד כי חברי 'לב טהור' והוא בתוכם - חיו בתנאים של ג'ונגל. "הם לקחו קרחת יער שלמעשה שורצת חיות ושרצים, הקימו כמה פחונים, בית הכנסת נראה כמו צריף עלוב בלי גג, ההנהלה ידעה לדאוג לעצמה לתנאים טובים יותר, אבל אנחנו חיינו בתנאים איומים, חרקים וכל מיני חיות הסתובבו שם, היכו אותנו באכזריות רבה על כל סטיה מכללי הכת, פגעו בנו בצורה נוראית". במהלך עדותו, מנדי נשבר מול המסך ומבקש להפסיק את הריאיון כדי להתאושש מבכי שלפתע צף וחנק את גרונו, כשהוא נזכר בתלאות שחווה.

עוד כתבות בנושא 'לב טהור' 

עד כדי כך היה הסבל קשה מנשוא ובשלב מסוים, מספר מנדי לוי כי נשבר וחשב לסיים את הסבל באמצעות נטילת חייו.  בעדותו המצולמת הוא מספר כי ניסה לשתות בליץ' (אקונומיקה) כדי לסיים את הסבל. לשם כך הוא ערבב את הנוזל המסוכן עם סוכר, הוא לא ידע מה לעשות עם האקונומיקה.

ראשי הכת נראים בתיעודים מצחקקים ומספרים בדיחות בניסיון לעשות רושם לבבי, הם מתגאים שאנשים תורמים להם כסף כדי להתקיים כביכול, אך התורמים ככל הנראה לא נחשפו לעדויות הללו אותן אנו מביאים כעת ובימים האחרונים.

חלק מההוראות לחברי הכת.

מנהיג הכת הראשון שלמה הלברנץ, טבע בנהר שוצף במקסיקו בי"ג תמוז תשע"ז, בן 54 במותו. הרשויות בארה"ב עצרו את בנו נחמן הלברנץ בשנות ה-30 המאוחרות לחייו, שהפך למנהיג סאדיסטי עוד יותר מאביו המנוח. מאוחר יותר הרשויות בארה"ב עצרו מנהיגים נוספים ב'לב טהור' בסוף 2018 ו-2021. הם עומדים כעת למשפט בבית המשפט הפדרלי בניו יורק באשמת חטיפה, התעללות בקטינים וסעיפי אישום נוספים.

בימים אלה חברי הכת מפוזרים ברומניה, טורקיה, מולדובה, מקסיקו, כורדיסטן וגואטמלה. הניסיונות להימלט לאיראן שלדבריהם לא תרדוף אותם ותיתן להם מקלט מדיני כשלו עד כה ומי שסובלים הן הנשים והילדים הרכים שמטלטלים בתנאים קשים בין מדינות תוך רעב וחוסר שינה.

לב טהור שלמה הלברנץ נחמן הלברנץ עדויות הניצולים מנדי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 76 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד