כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"חטפתם אותי"

איראן מזמינה את אזרחיה המתגוררים בחו"ל להשקיע במדינה

משרד החוץ האיראני אמור להשיק תוכנית במסגרתה ייתן המשרד ערבויות לכך שאזרחים עם אזרחות כפולה הנוסעים למדינה הקיצונית לא יעמדו בפני מעצר או כל בעיה משפטית אחרת

איראן מזמינה את אזרחיה המתגוררים בחו"ל להשקיע במדינה
ניזאר זקה צילום: מתוך הטוויטר שלו

שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר-עבדולהיאן, אמר ביום ראשון כי המשרד ישיק בקרוב שירות מקוון שיאפשר לאזרחים עם אזרחות כפולה לבדוק את הרישומים המשפטיים שלהם לפני שהם נוסעים לאיראן.

"שירות חדש יגיע לרשת במהלך השבוע, השירות יעזור לאנשים, וכך תדעו אם אין לכם בעיה בכניסה וביציאה". כך צוטט שר החוץ אמיר עבדולהיאן על ידי סוכנות הידיעות החצי-רשמית ISNA. "אם תתרחש בעיה, משרד החוץ יהיה אחראי ואנחנו נבטיח את הנושא הזה", אמר.

דבריו מגיעים יותר מחודש לאחר שנשיא איראן, אברהים ראיסי, אמר כי "לאיראנים המתגוררים בחו"ל ורוצים לעסוק בפעילות עסקית והשקעות באיראן, לא צריך להיות כל דאגה לגבי נסיעתם למדינה".

החוקים האיראניים הנוכחיים אינם מכירים באזרחות כפולה. עם זאת, נראה כי הממשלה והפרלמנט במדינה מוכנים לחוקק חקיקה בנושא כדי להקל על ההגבלות המשפטיות העומדות בפני אזרחים כפולים בעת נסיעה לאיראן.

אך אזרח איראני שהיה עצור באיראן 4 שנים, אמר ליוצאי איראן לא להאמין לשר החוץ, גם אם הוא "מבטיח את שלומם" אם הם יבקרו במדינה.

ניזאר זקה, אזרח לבנוני ותושב ארה"ב ישב ארבע שנים בכלא איראני באשמת ריגול למען ארצות הברית, ושוחרר ביוני 2019 לאחר בקשה של נשיא לבנון מישל עוון. הוא הגיב להצהרה של שר החוץ אמיר-עבדולהיאן שאמר שאם יוצאי איראן רוצים לבקר במדינה, "משרד החוץ יודיע להם אם יש להם בעיות משפטיות, ואחרי שהסתיימו, אין להם ממה לחשוש".

זקה צייץ בטוויטר: "מהן הערבויות וממי? אתה? מה עם זרים? היית במשרד החוץ כשהממשל שלך הזמין אותי וחטף אותי".

זקה הוזמן לאיראן ב-2016 על ידי פקיד בכיר בממשלתו של הנשיא לשעבר חסן רוחאני, אך ברגע שהוא נחת, הוא נעצר ונכלא על ידי משמרות המהפכה, הפקיד הודה שיש חוסר תיאום מוחלט בין הממשלה לכוחות הביטחון.

איראן עצרה אזרחים כפולים רבים שביקרו במדינה והשתמשו בהם כקלפי מיקוח נגד מדינות מערביות, כך לפי ארגוני זכויות אדם.

איראן השקעות בחו"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד