כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
סכסוכי שכנים

לונדון: מתה באופן מסתורי לאחר שבעלה "הכעיס" את פוטין

אזרחית רוסיה אמידה מתה באורח מסתורי בלונדון בירת בריטניה, לאחר ששמה נקשר בסכסוך רכוש שמעורב בו נשיא רוסיה ולדימיר פוטין

לונדון: מתה באופן מסתורי לאחר שבעלה "הכעיס" את פוטין
אחוזה, אילוסטרציה צילום: pixsby

אירינה איזמסטייבה, בת ה-52, נמצאה מתה באחוזתה בקנסינגטון, שמוערכת בשווי לפחות 25 מיליון דולר. ועל פי הרופאים היא לא סבלה מבעיות רפואיות כלשהן.

ה'דיילי מייל' מדווח כי בעלה איגור איזמסטייבה, בן ה-55, סנטור לשעבר הכלוא ברוסיה, הכעיס את אנשי הקרמלין בכך שסירב להתפנות ולמכור את טירת המשפחה בסך 50 מיליון דולר, שהייתה קרובה לטירתו של פוטין.

סכסוך הרכוש פרץ ב-2006 כאשר לבעלה של איזמסטייבה נאמר כי "רעש ממסיבות הזיקוקים של המשפחה מעצבן את פוטין", הרעש גם הפריע לאשתו דאז לודמילה ואת שתי בנותיהם, וכן הציק לכלבי המחמד והעז שלהם בשם סקזקה. כך מדווח ה'דיילי מייל'. עם תחילת הסכסוך, העביר איזמסטייבה את אשתו ובנותיו התאומות, כיום בנות 21, ללונדון.

לאיל הנפט והספנות איגור איזמסטייבה הוצעה עסקה למכירת רכושו הקרוב לביתו של פוטין, הוא התבקש לעבור למקום אחר, אך הוא דרש 42 מיליון יורו. ב-2018 סירב פוטין לחון את הסנאטור לשעבר איזמסטייבה, שלדעת מתנגדי פוטין, הוא חף מפשע, וטוען לפיהן הוא הופלל. ב-2007 הוא נעצר על ידי שירות הביטחון הפדרלי הרוסי.

הם אמרו שהם חושדים בו ברצח אשתו של אחד משותפיו העסקיים לשעבר. שלוש שנים לאחר מכן הוא נידון למאסר עולם. בעודו נמק בכלא, בנותיו התחנכו באופן פרטי בבריטניה ואשתו עובדת כיוצרת קולנוע.

ה"דיילי מייל" חושף כי בזמן מותה, איזמסטייבה ניהלה מאבק משפטי נגד ממשלת רוסיה כדי לשחרר את בעלה. לפי הדיווחים היא פנתה לבית הדין האירופי לזכויות אדם בשטרסבורג, מהלך שגרם מבוכה גדולה לקרמלין.

מוות מסתורי רוסיה ולדימיר פוטין לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד