כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מול טראמפ?

למרות גילו וסקרי השפל: הנשיא ביידן יתמודד בבחירות הבאות

הנשיא ג'ו ביידן לא מתכוון לעצור, ולמרות גילו הוא הודיע למקורביו כי בכוונתו לרוץ גם בבחירות הבאות בשנת 2024 להנהגת ארצות-הברית. בכך, למעשה, אם ייבחר - הוא יהפוך לנשיא הזקן ביותר שהיה אי פעם

למרות גילו וסקרי השפל: הנשיא ביידן יתמודד בבחירות הבאות
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

העיתון "ווושינגטון פוסט" דיווח כי הנשיא והאנשים המקורבים אליו החלו לאחרונה להעביר מסר ברור לבני בריתו בעולם הפוליטי כי בכוונתו להתמודד שוב לנשיאות, וזאת למרות הסקרים המראים כי הפופולאריות של הנשיא ביידן נמצאת בשפל, ואם הבחירות היו נערכות היום, ספק אם היה נבחר. ההחלטה של הכוורת של ביידן לשדר את המסר הזה נועדה - על-פי דברי העיתון - להרגיע את תומכיו, שחוששים כי הוא אינו חדור רוח קרב והדבר ישפיע לשלילה על כל המפלגה הדמוקרטית, שממילא נמצאת בכוננות ספיגה לקראת "בחירות אמצע הכהונה" בנובמבר 2022, שבהן מונחים על הכף כל 435 המושבים בבית הנבחרים ושליש מהמושבים בסנאט.

לפי "ווושינגטון פוסט", המאמצים של אנשי ביידן באים על רקע "תחושת מועקה גוברת בששת החודשים האחרונים בקרב המפלגה הדמוקרטית, שראתה איך מעמדו של ביידן צנח בסקרים ביותר מ-12 אחוזים ולאור החשש מאינפלציה, מלחמות פנים-מפלגתיות והמשך המענה הלקוי בכל הנוגע למאבק במגיפת הקורונה".

בסביבתו של ביידן, לפי העיתון, מקווים שמסרי ההרגעה האלו יסירו מסדר היום את ההשערה של רבים בתוך המפלגה שביידן לא ירוץ בשנית לנשיאות בגלל גילו המופלג - 79 שנים - או בגלל השחיקה המהירה במעמדו שהיא כמעט חסרת תקדים עבור נשיא בשלב זה של כהונתו, שחיקה שעשויה להוביל לאיבוד הרוב הדמוקרטי בסנאט ובבית הנבחרים בבחירות האמצע.

ג'ו ביידן בחירות לנשיאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד