י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לאחר העדויות המחרידות

קהילת 'לב טהור' מגיבה: "כתבים חרדים נותנים יד לפושעים לשפוך דם נקי"

אחרי העדויות מסמרות השיער שפרסמנו כאן ב'בחדרי חרדים' במהלך השבוע האחרון על ההנהגות והעונשים הקשים מנשוא בכת 'לב טהור', כולל שני אחים יואלי ומנדי לוי שהצליחו להימלט על נפשם, אחד ממנהיגי הכת, אוריאל גולדמן, משגר ל'בחדרי חרדים' את גרסתו בשם הקהילה 

קהילת 'לב טהור' מגיבה: "כתבים חרדים נותנים יד לפושעים לשפוך דם נקי"
לב טהור צילום: באדיבות המצלם

לאחר העדויות המחרידות שפורסמו ב'בחדרי חרדים', מתוככי כת 'לב טהור', אחד מראשיה ביקש להגיב להאשמות במכתב מפורט ו'בחדרי חרדים' מביא את הדברים ככתבם וכלשונם.

אתמול (שלישי) פרסמנו עדויות מצולמות של פליטי 'לב טהור', קשות ומחרידות שמגלות בין היתר כי ראשי הכת שחלקם עומדים בפני עונשי מאסר כבדים בארצות הברית, תכננו לרצוח את הילדים פשוטו כמשמעו באם חיילים או שוטרים יבואו לחלץ ולנתק אותם מהכת.

בתיעוד מצמרר שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נשמעת אחת הניצולות מהכת, מספרת על התכנון של ראשי הכת ליום שבו אולי יפשוט כוח צבאי על המחנה וינסה לחלץ את הילדים לחוף מבטחים. "אמרו לנו שאם יבואו לקחת את הילדים אנחנו צריכות לקחת את הילדים לחלק האחורי של המבנים, ולשחוט את הילדים כמו קורבן, הם אמרו להתחיל לשחוט את הקטנים קודם, כדי שהגדולים יבינו מה מתרחש". כך בעדותה המצמררת והבלתי נתפסת של הניצולה.

אחת מהם היא אם צעירה שמספרת על העונשים הכבדים שנשאו בהן נשות הכת: "הלקו אותי מול כולם, כולם עמדו וצפו איך מלקים אותי עם חגורה, אחר כך הייתי צריכה להודות לאשה שהלקתה לי ולנשק לה את היד בפני כולם". לדבריה, "שפרה גולדמן וגיטל מינדל רוזנר היו מלקות אותנו קשות".

עוד היא מספרת בצמרמורת, "אני הייתי צריכה ללכת למנהלת ולבקש בעצמי את המלקות שמגיעות לי כביכול. קשרו אותי עם גארטעל (אבנט חסידי) ופשוט הלקו אותי בפני כולם, אם בכיתי חטפתי יותר מכות, היה אסור לבכות, יותר מהכאב של המכות, כאבה לי הבושה הגדולה שכולם רואים אותי במצב כזה".

מנדי לוי, ניצול נוסף שהתראיין בשבוע שעבר ל'בחדרי חרדים' מספר בתיעוד כי חברי 'לב טהור' והוא בתוכם - חיו בתנאים של ג'ונגל. עד כדי כך היה הסבל קשה מנשוא ובשלב מסוים, מספר מנדי לוי כי נשבר וחשב לסיים את הסבל באמצעות נטילת חייו. בעדותו המצולמת הוא מספר כי ניסה לשתות בליץ' (אקונומיקה) כדי לסיים את הסבל. לשם כך הוא ערבב את הנוזל המסוכן עם סוכר, הוא לא ידע מה לעשות עם האקונומיקה.

אחיו, יואל לוי, סיפר גם הוא ל'בחדרי חרדים' על החיים הבלתי נסבלים בתוככי הכת. "נחמן הוא השליט הגדול, צריך לבוא להתוודות בפניו על כל מיני דברים רעים שעשית, זה יכול להיות דיבור באמצע התפילה, או להפסיק את הלימוד באמצע".

מנהיגי הכת סכסכו בין הורים לילדיהם ובין אחים ואחיות והכריחו להלשין זה על זה באם סטה מי מהם מחוקי הכת, "כולם מלשינים על כולם, זה החוק, הורים מלשינים על ילדים, ילדים מלשינים על הורים, אסור להראות אהבה לילד או להורה, אסור להורים לחבק ילדים או לתת להם נשיקה, ואסור לילדים לחבק הורים, פשוט גורמים לכולם לשנוא את כולם, אי אפשר לסמוך על אף אחד בתוככי הכת".

עוד סיפר יואל לוי ל'בחדרי חרדים', כי האחים שמואל מאיר ויואל ויינגרטן הם האנשים שמבצעים את העונשים בפועל בכת, "הויינגרטנים נותנים מכות רצח לכל מי שנראה להם שעבר על חוקי הכת, ואחרי שהם מכים כמו קלגסים אכזריים, הם מחייכים לעבר הבחור או הילד שהם היכו, וצוחקים באכזריות בלתי נסבלת".

ילדים ב'לב טהור'.

לאחר פרסום הדברים, אחד מראשי 'לב טהור', אוריאל גולדמן, ביקש למסור את גרסתו ו'בחדרי חרדים' מביא את הדברים המלאים.

תחת הכותרת "הלא אמרתי אליכם לאמר אל תחטאו בילד ולא שמעתם וגם דמו הנה נדרש", מתוך פרשת השבוע - וישב, פותח גולדמן את מכתבו. 

"אנו פונים בזה לכל מי שלב יהודי פועם בו, להתעורר ולעמוד על נפשו, ולא להתעלם מן הרציחה הנוראה המשתוללת לנגד עיני כל ישראל. בימים אלו ההסתה הנוראה נגד קהילת לב טהור עלתה במדרגה, ועכשיו על ידי האחים המלשינים פורקי העול, יואל לוי ומנדי לוי, המנצלים את ההזדמנות להתפרסם באמצעות הכתבים החרדים השמחים לאיד שנותנים יד לפושעים לשפוך דם נקי".

לדבריו, "בין העלילות החדשות, פרסמו כתב פלסתר שנעשה לפני כמה שנים, שבזיוף הדביקו עליו חתימת אחד ממשפיעי קהילתנו הקדושה, ובו הדרכות מפורטות איך שהאימהות היקרות מהקהילה הקדושה ירצחו ח"ו את ילדיהם, ואח"כ לאבד גם את עצמן לדעת רח"ל. ובכן, זה כבר קרוב לאלפיים שנה שיהודים בכל ארצות הגולה נרצחו לאלפים ולרבבות, ובכלליות נרצחו על סמך של עלילות שקר בטענה שהיהודים שוחטים ילדים נוצרים לצורך אפיית מצות, ועוד עלילות מסוג זה".

חלק מנשות 'לב טהור'.

עוד טוען גולדמן: "המעלילים הראשונים ידעו היטב שעלילות אלו רחוקים לגמרי מן המציאות, וכל שכיני היהודים ומכיריהם הכירו היטב את היהודים ואיך הם משוללים מכל זה, אבל ההסתה הפרועה של הכומרים הכשירו את הקרקע "שכולם" כבר יודעים שהיהודים עושים כן, ובצעד הבא הגיעו ה"משומדים" שהם "יצאו" או "ניצלו" מהגטו של היהודים, והם העידו שאכן ראו במו עיניהם איך שהיהודים שוחטים ילדים נוצרים לצורך המצות. אפילו שההאשמות הראשונות כולם נגמרו בסוף שהילד הנוצרי שכאילו נהרג בא ברגליו, עדיין לא עזר כלום לעצור את הרכבת הדוהרת של ההסתה הפרועה נגד היהודים, ואם סיפור זה לא נגמר בילד הרוג, הגויים המוסתים עדיין לא התייאשו מן העלילה הבאה אחריה".

"כמה שכואב כל הסיפורים רוויי הדם של אלפים ורבבות שנעקדו על קידוש שמו יתברך, יותר מזה כואב איך אלפים ורבבות האמינו או רצו להאמין עלילות אלו שגרמו לכל הרציחות הנוראות, מה שיצר גלגל דוהר של אין ספור עלילות הגורמות לרציחות ושפיכות דמים, מבלי לתת מנוס להוכיח את האמת ולעצור בעד המשחית. ובמקרה שלנו, הנה למראה עינינו קמו אנשי בליעל רוצחי נפשות, שכל מגמתם אחת היא לרדוף אותנו נשינו וטפינו, אנשים אלו חלקם הם עובדי אליל של המערכת הציונית הרודפים אותנו עד חרמה, וחלקם פורקי עול להכעיס או לתיאבון שיצאו מן הדת, וכמו כל פורקי עול בזמנינו שהם שמחים לפרסם נגד הוריהם כל דבר שישניא אותם בעיני שומעיהם, וכמבואר בגמרא סנהדרין על הדור שלפני ביאת המשיח".

כותב השורות, אוריאל גולדמן.

במכתבו שמתפרס על פני שלושה עמודים, כותב עוד גולדמן: "אלו המעלילים הרשעים, מנפחים את שקריותם מיום ליום ומפרסום לפרסום, ולפי איך שהם רואים שדבריהם מתקבלים, הם מנפחים את העלילות יותר ויותר, עד שגרסתם הראשונה איננה תואמת כלל עם גרסתם האמצעית ושלא להזכיר גרסתם האחרונה".

גולדמן מסביר: "ואיך התחילה עלילה זאת? בתקופה שקהילת לב טהור עזבה את מדינת קיובעק קנדה בגלל גזירות החינוך, אדם ברודזעווסקי מראשוני המוסרים נגד קהילתנו העיד בבית המשפט בקיובעק (נובמבר 27 ,2013 למספרם) כלשונו: "בזמנים הקודמים היתה התאבדות המונית בקהילות היהודיות. כיון שקהילת לב טהור רוצים לחיות כמו בזמנים הקודמים, אני דואג אם הם ירגישו הרבה מדי לחץ מהשלטונות, הם עלולים לעודד התאבדות המונית" וכשנשאל שוב על ידי השופט: "האם השתתפת פעם באיזו אסיפות שבהם הרב (של קהילת לב טהור) אמר שחברי הקהילה יבצעו התאבדות באם יקרה שהקהילה יישבר?" ענה המלשין: "לא!".

"במילים אחרים", טוען אוריאל גולדמן ממחנכי הכת, "מלשין זה הודה בפירוש שהוא אף פעם לא שמע ולא ידע שום דבר בקהילת לב טהור על רעיון של רציחת הילדים ח"ו, או חלילה לאבד את עצמם לדעת, רק הוא משער כן מכיון שלב טהור הם יהודים המתנהגים כמו היהודים הקודמים, והיהודים הקודמים כבר ידוע שהתאבדו לדעת ביחד עם ילדיהם (עפ"ל), ולכן לא צריך שום הוכחה שקהילת לב טהור מענים את ילדיהם, רק דבר זה שהם דוגלים להתנהג כמו אבותינו היהודים הקודמים, כבר דיו להוכיח שהם עלולים לרצוח ח"ו את ילדיהם ומחויבים להוציא מהם את ילדיהם בכל מחיר".

אוריאל גולדמן (משמאל)

"על אף הגיחוך וההאשמה הריקה מכל, בכל זאת עלילה זו נתקבלה באהדה רבה על ידי הצרפתים בקיובעק שונאי ישראל, ונשנה שוב על ידי כותבי הצייטונגען (עיתונים) של הציונים, בהתריעם שאכן זממת קהילת לב טהור נחשפה, שהם "מתכננים" לרצוח את ילדיהם, הרי אדם ברודזעווסקי אמר דברים ברורים שקהילת לב טהור שואפים לחיות כמו היהודים בדורות הקודמים, וממילא מובן מאליו שביום מן הימים ירצחו ח"ו את ילדיהם כמו היהודים בדורות הקודמים".

"והנה לא איחרו הימים, שממדרגת השערות והשמצות כלליות על כלל ישראל מדורות הקודמים, עלילה זו כבר קרמה עור וגידים, וכמו בכל עלילות הדם שהומצאו על קהילות ישראל היקרים והנאמנים שלאחר פרק זמן קמו מלשינים ו"ניצולים" שהעידו והביאו "חומר מבפנים", כמו כן קם "ניצול" חדש יוצא כת היהודים בשם יניב אליאס שבגלל מריבות עם אשתו עזב את קהילת לב טהור, והוא הקדיש כל זמנו להוציא מכתבי פלסתר בשם קהילת לב טהור עצמה, והוא מיצה את כל כישרונותיו לכתוב בשפה תורנית הרגילה בקהילת לב טהור, כמובן רק למי שאינו מבין בזה כל צרכו".

גולדמן ממשיך ומגולל במכתבו: "כמו כמה וכמה מכתבים מפורסמים מפרי עטו של יניב אליאס הנ"ל, שכל רואיהם מכיר על פניהם שהם נכתבו בשקר ובאכזריות, גם מכתב זה מלא בתוכן אכזרי נורא כאילו שהכותב פונה לנשות הקהילה (בלה"ק, אגב רובא דרובא של נשות קהילת לב טהור אינן מבינות כלל לשון הקודש) בהדרכות מפורטות איך לרצוח את ילדיהם ולאבד את עצמם לדעת ח"ו, באם יבואו לקחת את ילדיהם. מכתב זה הוא עלילה זדונית ומרושעת שאין בה אף טיפה של אמת, ואדרבה אנו מחנכים את נשינו בנינו ובנותינו בתקווה ואמונה כי לא יטוש ה' את עמו, וזה כמה שנים שחרב רודפינו מוטל על צווארינו, וברוב תקוותינו לאבינו שבשמים לא התייאשנו מניסיו הגדולים, והנה הוא עשה עושה ויעשה לנו ניסים ונפלאות בכל עת ובכל שעה כנראה בחוש".

(הערת כותב השורות, מעולם לא שמעתי את השם יניב אליאס, ואין כאן משום לקיחת אחריות על תגובת לב טהור).

בשלב זה במכתבו בוחר גולדמן לתקוף את האחים יואלי ומנדי לוי אשר גוללו בפני 'בחדרי חרדים' עדויות קשות על המתחולל בכת כמובאים בקצרה לעיל: "עד כמה שעלילה זו רחוקה מן המציאות", טוען אוריאל גולדמן, "עדיין האחים המלשינים הפורקי עול יואלי ומענדי אינם בוחלים להתבצר בה, ועוד יותר מזה קהל מאזיניהם אינם נמנעים מלקבל ולחזור על דבריהם ללא שום עוררין, מה שהאחים המלשינים האלו בעצמם לא הזכירו עלילה זו לפני כן בכל החקירות של השלטונות שהלכו לשם להלשין ולהשמיץ, ולאחרונה שכרו עוד איזה אישה אלמונית שבמכוון העלימה את שמה, להעיד בקולה כאילו היא זוכרת איך שהורו הדרכות מזויפות אלו".

נערות ב'לב טהור'.

עוד הוא תוקף את האחים לוי: "איננו מתייחסים לאלו האחים המוסרים, שבאכזריותם החליטו להשמיץ את אימם ואחיהם ואחיותיהם, כי כל רואיהם יכירום שהם עזבו את הדת, ובחרו בדרך הפורקי עול, וכל המתבונן בדבריהם יראה איך כל דבריהם רחוקים כל כך מן המציאות".

ועובר לתקוף את התקשורת שנותנת לאחים הניצולים במה להשמיע את עדויותיהם: "אבל אלו שנותנים להם מקום להשמיע את דבריהם, ומעתיקים את דבריהם, ואלו שמפרסמים את מכתב פלסתר הנ"ל, אלו מבעירים אש של שנאת ישראל, בראשונה להבעיר אש של הסתה ושנאת ישראל נגדנו, ושוב לגלגל תוצאות אלו על שאר אחינו בני ישראל בכל ארצות הגולה. אלו הם רוצחים אכזריים שבמעשיהם הם גורמים רח"ל לשואה נוראה על אנשים נשים וטף, ועליהם הכתוב אומר ארור מכה רעהו בסתר".

לקראת סיום המכתב, פונה גולדמן: "אחינו בני ישראל דעו לכם, שכל הרציחות ושפיכות הדמים על ידי הצרפתים הארורים צמאי הדם, ששחטו נשים מעוברות עם עובריהם, תמיד התחילו עם עלילות שווא ושקר כמו מכתב פלסתר הנ"ל, והתוצאות המרות ידועות. ובימינו עוד יותר מימי מסעי הצלב, כתב פלסתר כזה מתורגם מיד לשבעים לשון ומתפרסם תוך ימים ספורים מקצה העולם עד קצהו, והופך מיד לראיה והוכחה ברורה עבור כל שונאי ישראל בעולם כולו כדי להפקיר את דמינו וגם להסית ולזרוע שנאה נגד כל היהודים בכל מקומות פזוריהם. ואל תדמו בנפשיכם להימלט מן התוצאות המרות רח"ל לאמר שלום יהיה לנו, כי הגוים ערלי הלב וערלי הבשר בכל קצוות תבל אינם מבחינים בין יהודים אלו לאחרים, ובעיניהם כל דבר שיצא מן הכלל לא על עצמו יצא אלא ללמד על הכלל כולו יצא".

"אנו קוראים לכל מי שביכולתו להגן בעד נפשות בני ישראל, אנא תעצרו את מערכת הרציחה והשפיכות דמים בעוד מועד, ואל תעמדו מנגד בעת שפך דם נקי, כי סוף כל סוף דמינו ודמי בנינו ובנותינו מידכם יבוקש".

על החתום: אוריאל יוסף הלוי גאלדמאן, בשם הנהלת קהילת לב טהור.

אוריאל גולדמן קהילת לב טהור לב טהור מנדי לוי יואל לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 73 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד