י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ברוב במשפחות

הרעה בתנאי השכנים מצפון: ילדים מדלגים על ארוחות

קרן הילדים של האו"ם יצאה בדו"ח חמור על תנאי המחייה בלבנון השכנה | על פי הממצאים, שיעור המשפחות הלבנוניות ששולחות את ילדיהם לעבודה גדל פי שבעה ושמונה מתוך עשרה אזרחים ירדו אל מתחת לקו העוני

הרעה בתנאי השכנים מצפון: ילדים מדלגים על ארוחות
אילוסטרציה צילום: Unsplash

ליותר ממחצית מהמשפחות בלבנון היה לפחות ילד אחד שדילג על ארוחה עד אוקטובר 2021 על רקע "הידרדרות דרמטית בתנאי החיים", כך מסרה קרן הילדים של האו"ם בדו"ח שפורסם ביום שלישי.

על פי הנתונים, ילדים נפגעו קשה מהמשבר הכלכלי העמוק בלבנון, משבר שהוחמר על ידי מגיפת הקורונה העולמית, שהותירה כשמונה מתוך 10 אנשים עניים ומאיימת על החינוך של כ-700,000 ילדים כולל 260,000 לבנונים, נכתב בדו"ח. המשבר מקורו בעשרות שנים של שחיתות וניהול כושל, הוביל לתקלות באספקת שירותים בסיסיים כמו חשמל ומים.

כמעט למחצית ממשקי הבית בלבנון לא היו מספיק מים לשתייה עד אוקטובר 2021, נכתב בדו"ח, כששליש מהם ציינו את העלות כגורם העיקרי. "גודלו של המשבר חייב להיות קריאת השכמה", אמר יוקי מוקואו, נציג יוניצ'ף (ארגון הילדים של האו"ם) בלבנון.

הדו"ח ציין שפחות משלוש מתוך 10 משפחות קיבלו סיוע סוציאלי, מה שהוביל אותן לנקוט "צעדים נואשים". שיעור המשפחות הלבנוניות ששולחות ילדים לעבודה גדל פי שבעה, בין אפריל לאוקטובר.

ממשלת לבנון איחרה ביישום תוכניות סוציאלית, כולל תוכנית במימון הבנק עולמי בסך 246 מיליון דולר שאומצה על ידי הפרלמנט במרץ האחרון. "נדרשת פעולה דחופה כדי להבטיח שאף ילד לא יהיה רעב, יחלה או יצטרך לעבוד במקום לקבל חינוך", אמר ראש ממשלת לבנון.

לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד