י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
טבח חסר רחמים

ה-FBI ישלם מיליונים למשפחות קורבנות הירי בבית הספר

בפברואר 2018, פרץ תלמיד תיכון בפלורידה לשטח בית הספר ופתח במסע הרג נרחב | ה-FBI שקיבל מידע מוקדם על כוונתו, לא פעל מאומה בנידון ומשפחות הנפגעים ניהלו משפט מתמשך כנגד הסוכנות | עורכי הדין עדכנו כי בימים האחרונים נחתם הסכם פיצויים ע"ס כ-130 מיליון דולר

ה-FBI ישלם מיליונים למשפחות קורבנות הירי בבית הספר
אקדח. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

משפחותיהם של רוב התלמידים שנפצעו או נהרגו בירי בבית ספר ב-2018 בפלורידה הגיעו להסדר עם הבולשת הפדרלית (FBI), כך אמרו עורכי הדין שלהם.

עורכי הדין, שייצגו 16 מתוך 17 תלמידים ואנשי צוות שנהרגו בבית הספר, כמו גם כמה מהפצועים, אמרו ביום שני האחרון כי הגיעו להסדר על "כישלון הסוכנות במידע שקיבלה חודשים לפני הטבח", כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

ב-14 בפברואר 2018, ניקולס קרוז, שגורש מהתיכון שנה קודם לכן, נכנס לבניין חמוש ברובה AR-15 חצי אוטומטי ופתח באש ללא הבחנה. תוך שש דקות הוא הרג 17 בני אדם ופצע 17 אחרים.

כלי תקשורת בארה"ב דיווחו שה-FBI ישלם סך של כ-130 מיליון דולר, שאר פרטי ההסדר חסויים. הכשלון של ה-FBI נבע כשישה שבועות לפני הירי, קו המידע של ה-FBI שם מתקשרים למסור מידע על אנשים שמתכננים ירי או כל פשע אחר, קיבל טלפון ממתקשר אנונימי, שאמר כי "תלמיד לשעבר ניקולס קרוז, קנה רובים ומתכנן להגיע לבית ספר ולהתחיל לירות במקום, אני יודע שהוא עומד להתפוצץ", אמר המתקשר ל-FBI.

אבל המידע הזה מעולם לא הועבר למשרד ה-FBI בדרום פלורידה ואף סוכן לא יצא מעולם קשר עם הצעיר הרוצח. בנוסף, חמישה חודשים לפני הירי, הבעלים של ערוץ יוטיוב מסוים דיווח על תגובה שהושארה מתחת לאחד הסרטונים שלו, שבה משתמש בשם "ניקולה קרוז" טען שהוא יהפוך ל"יורה מקצועי בבית ספר".

קרוז, היום בן 23, הודה בחודש שעבר ב-17 סעיפי רצח בכוונה תחילה. הוא יקבל גזר דין מוות או מאסר עולם לאחר משפט שאמור להתחיל בינואר.

הוא הואשם ב-17 סעיפי רצח בכוונה תחילה בגין ירי ב-14 תלמידים ושלושה אנשי צוות ב-14 בפברואר 2018, באמצעות רובה AR-15 חצי אוטומטי בבית הספר התיכון מרג'ורי סטונמן דאגלס, משם נזרק שנה קודם לכן. חלק מהקורבנות נורו עד 12 פעמים, כך על פי התביעה.

בין הנרצחים היו חמישה יהודים, מורה וארבעה תלמידים, לאחר שהתבררו ממדי הטבח, נחשף באמצעות מצלמות האבטחה כי מספר שוטרים הסתתרו מאחורי מכונית, ולא חתרו למגע. רק לאחר שהרוצח ניקולס קרוז חדל מעצמו לירות, רק אז הוא נעצר, וזאת לאחר שהוא נטמע בין התלמידים אשר צעדו אל מחוץ לבית הספר כאילו לא קרה כלום וניסה להימלט.

טבח בבית ספר ירי בבית ספר FBI תשלום פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד