י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נגד תשתית איראנית

דיווח ערבי: צה"ל תקף הלילה בסוריה, מספר פצועים

כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה מדווחים כי מערכות הנ"מ הסוריות יירטו כמה "יעדים עוינים" באזור חומס מרכז המדינה לפי הדיווח, מדובר בתקיפה ישראלית

דיווח ערבי: צה"ל תקף הלילה בסוריה, מספר פצועים
אילוסטרציה צילום: PIXABAY

צבא סוריה מוסר כי בשעה 01:26 חיל האוויר הישראלי תקף מצפון מזרח ביירות בלבנון כמה עמדות במרכז סוריה. מערכות הנ"מ הסוריות הופעלו והפילו את רוב הטילים ששוגרו. שני אזרחים נהרגו ושבעה נפצעו, בהם שישה חיילים סורים. נגרמו נזקים כתוצאה מהתקיפה. כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

עוד דווח, כי במקום נגרם נזק, הסורים מדווחים על שני אזרחים הרוגים ושבעה פצועים, כולל אזרח שנפצע באורח קשה בנוסף לשישה חיילים. התקיפה הנוכחית היא המשך לתקיפות של צה"ל בסוריה נגד תשתית איראנית, צה"ל מנסה למנוע מהאיראנים להתבסס על גבול ישראל סוריה.

איראן עושה מאמצים רבים להתבסס במקום, כזכור ב-11 לנובמבר לפי פרסומים זרים, גורמי מודיעין ישראלים באזור סימנו דמות חדשה שפועלת בעבור איראן בזירה הסורית לביסוס תשתיות נגד ישראל. מדובר בעלי עסאף, לבנוני שבעבר זוהה כאיש חיזבאללה וכיום עובד בעבור כוח קודס של משמרות המהפכה של איראן על אדמת סוריה. בערוץ אל-חורה האמריקני פורסמו ב-11 לנובמבר שתי ידיעות בעניינו שבהן צוטט גורמי מודיעין בכירים. בין השאר נטען כי האיראנים מבריחים אליו אמצעי לחימה כדי שיכשיר מיליציות וכוחות עם יכולות רקטיות באזורים של תדמור, חלב ודמשק כדי להפעיל אותן בעת הצורך נגד ישראל. לפי הדיווחים, פעלתנותו של עסאף עומדת במרכז המתח בין משטר אסד לנוכחות האיראנית.

צה"ל איראן תקיפה בסוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד