י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
על כל זרועותיו

ממשלת אוסטרליה מכריזה על חיזבאללה כארגון טרור

אוסטרליה מצטרפת היום ל-17 מדינות אשר הכריזו על חיזבאללה כולו כארגון טרור בשנתיים האחרונות מאז תחילת הקמפיין הבינלאומי שמוביל משרד החוץ, בשת"פ צמוד עם קהיליית הביטחון הישראלית, שמטרתו הצרת מרחב הפעולה של חזבאללה בזירה הבינ"ל

ממשלת אוסטרליה מכריזה על חיזבאללה כארגון טרור
לוחמי חיזבאללה משקיפים לישראל צילום: Basel Awidat/Flash9

השרה לביטחון פנים של אוסטרליה, קארן אנדרוז, הודיעה היום כי הממשלה האוסטרלית הכריזה על ארגון חזבאללה, על כל זרועותיו, כארגון טרור בהתאם להמלצת גורמי הביטחון המקומיים. בכך מרחיבה אוסטרליה את ההכרזה, שעד כה כללה רק את מנגנון פיגועי חו"ל של חיזבאללה.

עם השלמת המהלך האוסטרלי, כל פעילות מטעם אישים או ארגונים אוסטרליים, לטובת ארגון חיזבאללה, תחשב לעבירה פלילית, זאת לרבות סיוע פיננסי או תמיכה פומבית בארגון הטרור. ההחלטה תיתן לגופי האכיפה האוסטרליים כלים רבים ואפקטיביים נוספים להילחם בפעילות הארגון באוסטרליה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט ברך: "אני מודה לממשל אוסטרליה ולידידי, ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, על הכוונה להגדיר את חזבאללה כארגון טרור.

‏נמשיך לפעול בכל דרך אפשרית כנגד הטרור, גם בזירה הבינלאומית".

שר החוץ יאיר לפיד הגיב על החלטת ממשלת אוסטרליה: "אני מודה לממשלת אוסטרליה על  ההחלטה הקובעת כי חיזבאללה, על כל זרועותיו, הינו ארגון טרור. אוסטרליה היא ידידה קרובה של ישראל גם במאבק בטרור העולמי. משרד החוץ מוביל, בשת"פ צמוד עם קהיליית הביטחון הישראלית, קמפיין בינלאומי להכרזה על החזבאללה כארגון טרור. ההחלטה האוסטרלית מצטרפת להחלטות דומות וחשובות של 17 מדינות נוספות בשנתיים האחרונות שהבינו כי אין זרועות נפרדות לארגון טרור. הדבר נכון גם לגבי ארגון הטרור חיזבאללה, מדובר בגוף אחד, וכל הפרדה בין זרועותיו היא מלאכותית. אני קורא למדינות נוספות ולאיחוד האירופי להצטרף ללחץ על חיזבאללה, להוציא את פעילותו אל מחוץ לחוק ולהכיר בארגון, על כל זרועותיו, כארגון טרור".

חיזבאללה אוסטרליה ארגון טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד